Polska stawia na promocję żywności
Już ponad 250 mln zł warte są wsparte przez Brukselę kampanie. Będą kolejne - pisze "Rzeczpospolita".

To, które organizacje branżowe dostaną pieniądze na promocję żywności, Komisja Europejska ogłosi 10 kwietnia. Z informacji "Rz" wynika, że znajdzie się wśród nich Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Dzięki wsparciu UE będzie mogła kontynuować dotyczącą wołowiny i wieprzowiny kampanię informacyjną w Korei Południowej, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych. Będzie to już 22. program promujący żywność z Polski, który zaakceptowała Bruksela. Ich łączny budżet to 63 mln euro, czyli ponad 250 mln zł - pisze "Rz".
Polskie organizacja branżowe coraz chętniej sięgają po wsparcie unijne, ponieważ stać je na wkład własny. To zasługa istnienia od 2009 r. dziewięciu krajowych funduszy promocji, które zasilają składki od producentów. W 2012 roku organizacje branżowe dostały od nich prawie 48,3 mln zł na działania promocyjne. A rok wcześniej było to 37,7 mln zł.
Jak czytamy w "Rz", Polska Federacja Producentów Żywności (PFPŻ) proponuje, aby część kwoty zgromadzonej na krajowych funduszach przeznaczyć na obronę wizerunku naszych produktów za granicą. To reakcja na nagonkę na naszą żywność, która w ostatnim czasie nasiliła się szczególnie w Czechach i na Słowacji.
