Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polski rolnik coraz lepiej wykształcony i dumny ze swojej pracy

Blisko 40 proc. osób zarządzających gospodarstwami powyżej 15 ha jest dumnych z wykonywanej pracy, a 33 proc. uważa, że to przyszłościowy zawód - wynika z badania Agribus przeprowadzonego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas.

Polski rolnik coraz lepiej wykształcony i dumny ze swojej pracy
33 proc. polskich rolników jest zdania, że wykonuje przyszłościowy zawód. fot. shutterstock

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2016, 09:46

Wyniki badania pokazują, że polscy rolnicy są coraz lepiej wykształceni. Blisko 50 proc. ma wykształcenie średnie lub wyższe. Ponad 60 proc. gospodarstw jest zarządzanych przez mężczyzn w średnim wieku, ale 70 proc. przyznaje, że decyzje dotyczące prowadzenia działalności są podejmowane w porozumieniu ze współmałżonką.

Najwięcej gospodarstw jest 1-2 osobowych (43 proc.), a 23 proc. stanowią 3-osobowe rodziny. Najpopularniejszym wydarzeniem dla polskich rolników są wciąż dożynki - tak uważa 40 proc., a 33 proc. chętnie uczestniczy w targach rolniczych. 

Polscy rolnicy coraz chętniej korzystają z internetu. Największą popularnością cieszą się filmy na YouTube publikowane przez innych rolników i portale społecznościowe o tematyce rolnej (27 proc.), a także zdjęcia dodawane na forach rolniczych (26 proc.) i blogi rolnicze (23 proc.). Tylko 13 proc. badanych nie korzysta z żadnych internetowych źródeł informacji o rolnictwie.

Wciąż stosunkowo mało popularne są portale społecznościowe, z których nie korzysta 58 proc. badanych. Wśród aktywnych użytkowników najwięcej rolników używa Facebooka (35 proc.) oraz Naszej Klasy (10 proc.).

57 proc. ankietowanych (54 proc. w 2014 r.) przyznało, że po przejściu na emeryturę chce przekazać gospodarstwo swoim dzieciom. 33 proc. (35 proc. w 2014 r.) nie ma zdania lub jeszcze nie wie co zrobi. Zaledwie 5 proc. (7 proc. w 2014 r.) planuje sprzedaż, 4 proc. (6 proc. w 2014 r.) przekazanie innemu członkowi rodziny, 3 proc. (4 proc. w 2014 r.) wydzierżawienie, a 2 proc. (1 proc. w 2014 r.) przekazanie instytucji finansowej za dodatkowe świadczenie pieniężne.

Badanie Agribus zostało zrealizowane przez agencję Martin&Jacob na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas od 14 listopada do 9 grudnia 2015 r. Wzięło w nim udział 1019 gospodarstw rolnych o areale powyżej 15 hektarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    rolnictwo RSS ALERT    /    rolnictwo w Polsce RSS ALERT    /    gospodarstwa rolne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!