Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polskie firmy mleczarskie stronią od dodatków funkcjonalnych

- Firmy mleczarskie w Polsce stosują dodatki funkcjonalne, jednak polskie firmy w zdecydowanie mniejszym stopniu aniżeli działające w Polsce firmy zagraniczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus.

Polskie firmy mleczarskie stronią od dodatków funkcjonalnych
Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex

Autor: pm, portalspozywczy.pl
Data: 26-06-2014, 13:44

- Jeśli przyjrzeć się półkom sklepowym, zauważyć można, że asortyment oferowany przez polskie struktury europejskich lub światowych koncernów, składa się z produktów wyżej przetworzonych, a więc często zawierających również dodatki funkcjonalne. Podmioty polskie oferują zazwyczaj produkty niżej przetworzone a zatem i tańsze. Przyczyna jest dość prosta - sprzedaż wyrobów wyżej przetworzonych, o większej wartości dodanej wymaga odpowiedniej komunikacji, czyli marketingu - mówi Mateusz Kowalewski.

Jak zaznacza, wiele polskich firm nie potrafi odpowiednio przekazać informacji o wartości dodanej, lub ma budżety niewystarczające na skuteczne kampanie, co ogranicza ich możliwości sprzedaży droższych wyrobów.

Prezes Hortimeksu, najczęściej spotykanym dodatkiem funkcjonalnym w produktach mleczarskich jest błonnik w różnych postaciach (dodatek otrąb, ziaren zbóż, lub błonniki rozpuszczalne, takie jak inulina). - Rzadko spotykane są produkty wzbogacane witaminami a kolagenu jeszcze w gotowych produktach nie widzieliśmy, choć ostatnio obserwujemy pewne zainteresowanie branży mleczarskiej tym składnikiem funkcjonalnym. Pojawiają się gdzieniegdzie wyroby wzbogacane w kwasy tłuszczowe Omega (3, 6, 9), dodawane są także związki wapnia. Najczęściej w celach funkcjonalnych wykorzystuje się odpowiednie kultury bakterii (probiotyki), jednak to nie są już dodatki - dodaje Mateusz Kowalewski.

Jego zdaniem, dzisiaj innowacje w branży mleczarskiej zasadzają się głównie na wymyślaniu nowych, oryginalnych smaków, z wykorzystaniem warzyw lub owoców przy nieznacznym wzmocnieniu efektów aromatami naturalnymi. Poza tym jest to wyszukiwanie nisz rynkowych (np. produkty dedykowane mężczyznom).

- Inna droga do innowacji to obniżanie zawartości tłuszczu lub cukru (choć od substancji słodzących producenci raczej stronią) a jeszcze inna - eksperymenty z opakowaniami . Innowacji opartych o szczególne funkcjonalne dodatki jest niewiele. Wynika to zapewne z pewnego sceptycyzmu czy wręcz obaw konsumentów wobec dodatków do żywności - mówi Kowalewski.

Jak podkreśla, jest jeszcze inna kwestia: konsumenci w Polsce są coraz bardziej świadomi swych wyborów, co cieszy. -Niestety wysokość dochodów przeciętego konsumenta nie pozwalają na częste zakupy produktów wyżej przetworzonych czy funkcjonalnych - dodaje prezes Hortimeksu.

- Innowacja jest pochodną otwarcia się na świat. Nie sposób być innowacyjnym, jeśli zamyka się w swoim kręgu i nie prowadzi się dialogu ze światem. Przykład: producenci komponentów, których reprezentujemy w Polsce chcą się spotykać z odbiorcami, by przedstawiać nowe koncepty, inspirować lub pokazywać przykłady z innych rynków. Często spotykamy się z umiarkowanym zainteresowaniem ze strony firm mleczarskich, podczas gdy jest to okazja do zainspirowania się osiągnięciami światowych liderów - podsumowuje Mateusz Kowalewski.

Czytaj także w Strefie Premium: Polskie firmy mleczarskie stronią od prozdrowotnych innowacji? 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex Plus RSS ALERT    /    dodatki do żywności  RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    innowacje w mleczarstwie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-02-21 00:48:21
    E-dodatki do żywności z aplikacją od Artmetic.pl już w Google Play :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!