• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polskie firmy spożywcze mogą liczyć na świąteczny boom w Europie

Mimo kryzysu sklepy liczą zyski. W USA, Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Polsce mimo pesymistycznych prognoz wydatki będą wyższe niż ubiegłoroczne - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 23-12-2008, 07:25
Polskie firmy spożywcze mogą liczyć na świąteczny boom w Europie

Choć jeszcze w listopadzie firmy badawcze prześcigały się w pesymistycznych prognozach dotyczących obrotów handlowców w sezonie świątecznym, to z ostatnich danych widać dużą zmianę nastrojów.

Ale w wielu krajach nastroje są znacznie gorsze. Według badań Pentoru dla Deloitte na pierwszym miejscu pod względem spadków wydatków na gwiazdkowe prezenty są Włochy, gdzie świąteczne budżety mogą być okrojone o 7,9 proc., niewiele lepiej jest w Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Portugalii.

Mimo mniejszego świątecznego boomu w Europie Zachodniej na brak zamówień nie narzekają producenci żywności i napojów. - Eksport na nasze kluczowe rynki, m.in. do Stanów Zjednoczonych, Francji i Hiszpanii, jest stabilny - mówi Maciej Meyer, rzecznik prasowy grupy Sobieski, wicelidera polskiego rynku wódki. Z wyników zadowolony jest także Bakalland, największy krajowy producent bakalii. - Nie obserwujemy wyhamowania popytu na naszych eksportowych rynkach. Wszystko wskazuje na to, że w roku obrotowym 2008/2009 uda nam się zwiększyć sprzedaż za granicę - tak jak założyliśmy - o ok. 10 proc. - mówi Marian Owerko, prezes Bakallandu.

W Polsce też nie widać pesymistycznych nastrojów, w sklepach jak co roku tłok. Według badań GfK Polonia tegoroczne wydatki świąteczne będą wyższe o ok. 10 proc. od ubiegłorocznych i przekroczą 23 mld zł.

W naszym regionie branża handlowa najmniej odczuje negatywne skutki kryzysu. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS AISA na zlecenie GE Money Banku - Polacy, Czesi, Łotysze, Rumuni, Rosjanie i Węgrzy wydadzą w tym roku na święta ponad 43 mld euro, co oznacza wzrost wydatków o 13,5 proc. w porównaniu z ub. r. Na zakup prezentów, choinek i artykułów spożywczych najwięcej wydadzą Czesi - przeciętnie 469 euro, a najmniej Łotysze - 166 euro.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!