Polskie MŚP współpracują z firmami logistycznymi, aby wzmacniać działalność eksportową
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 26-06-2017, 13:48

Wyniki badania, zaprezentowanego przez FedEx Express, spółkę zależną FedEx Corp. (NYSE: FDX) i największą na świecie firmę świadcząca usługi przewozów ekspresowych, pokazują, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa rozwijają swoją działalność na nowych rynkach przy wsparciu firm logistycznych.
Aż 95% z nich eksportuje swoje towary do innych krajów europejskich. Polskie MŚP z optymizmem zapatrują się na przyszłość, głównie dzięki rosnącemu rynkowi e-commerce – prawie 80% z nich już teraz uzyskuje przychody z tego segmentu. Raport pokazuje również, w jaki sposób firmy transportowe pomagają małym i średnim przedsiębiorstwom wdrażać praktyki zrównoważonego rozwoju oraz pokonywać przeszkody administracyjne. Badanie FedEx SME Export Report zostało przeprowadzone przez firmę Harris Interactive na zlecenie FedEx Express.
- FedEx SME Export Report jasno pokazuje optymistyczne nastroje panujące wśród polskich firm z sektora MŚP – jedna trzecia badanych spodziewa się zwiększenia swoich przychodów z eksportu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Raport ujawnia również, w jaki sposób polskie MŚP współpracują z takimi firmami, jak FedEx. Pozwala im to rozwijać się na dzisiejszym globalnym, cyfrowym rynku, gdzie króluje e-commerce – mówi Mariusz Mik, VP Operations Eastern Europe, FedEx Express.
Wniosek 1: Firmy logistyczne ułatwiają rozwój eksportu
76% przedsiębiorstw biorących udział w badaniu FedEx SME Export Report przyznało, że pomoc firm logistycznych w handlu zagranicznym jest dla nich ważna, a 5% uznało ją za kluczową. Co więcej, 28% z nich przyznało, że w ciągu ostatnich kilku lat zaczęły bliżej współpracować z firmami transportowymi, a 29% sygnalizuje potrzebę jeszcze większego wsparcia ze strony operatorów logistycznych. Wynika to głównie z potrzeb konsumentów, którzy oczekują szybszej i tańszej wysyłki towaru (odpowiednio 47% i 46% wskazań), a także większego zapotrzebowania na bardziej elastyczne usługi logistyczne wśród polskich MŚP (22%).
Prawie połowa firm współpracujących z operatorami logistycznymi outsourcuje więcej usług transportowych (46%), głównie po to, by zwiększać przychody oraz zakres działalności na nowych rynkach. 42% firm biorących udział w badaniu przyznaje, że firmy logistyczne pomagają im przezwyciężyć trudności związane z prowadzoną przez nich działalnością. Przedstawiciele MŚP wskazują również na rolę firm transportowych w procesie rozwoju przedsiębiorstwa już od etapu start-upu. 71% uznało ją za ważną lub bardzo ważną, 5% - za niezbędną.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
FedEx wprowadza opakowania wielokrotnego użytku
-
65 proc. firm doświadczyło negatywnych skutków pandemii
-
Rzecznik MŚP: przedsiębiory mają 4 główne poprawki do Polskiego Ładu
-
Co trzecia firma z niższymi obrotami niż przed pandemią (badanie)
-
PARP: mikro, małe i średnie firmy z szansą na bon na cyfryzację
-
Olga Semeniuk pełnomocnikiem rządu ds. małych i średnich firm
-
Sektor MŚP stanowi przeważającą większość przedsiębiorstw
-
MFiPR: wrócą pożyczki płynnościowe dla MŚP
-
Rzecznik MŚP chce 30 tys. zł kwoty wolnej od podatku
-
Blisko 60 proc. MŚP obciążona dodatkowymi kosztami przez pandemię
komentarze (0)