• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ponad 70 proc. konsumentów woli szklane opakowania żywności

Aż 74 proc. konsumentów w Europie zdecydowanie poleciłoby opakowania szklane rodzinie i przyjaciołom. Średnia w Polsce jest nieco wyższa - w naszym kraju aż 89 proc. zasugerowałoby takie rozwiązanie dla produktów żywnościowych. Polska jest jednocześnie krajem, w którym największa liczba konsumentów polecałaby szklane opakowania. Wymieniając 3 główne powody, dla których wybierane jest szkło, Polacy wskazują na: najlepszą ochronę smaku (61 proc.), bezpieczeństwo dla zdrowia (58 proc.) i najmniejszy szkodliwy wpływ na środowisko (49 proc.).
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-06-2011, 10:02
Ponad 70 proc. konsumentów woli szklane opakowania żywności
Piotr Michalski, O-I North East Europe Marketing Manager

- Właśnie z uwagi na te trzy czynniki - najlepsze zachowanie smaku, korzyści zdrowotne oraz przyjazność dla środowiska - szkło idealnie nadaje się do przechowywania czystych i naturalnych produktów - powiedział Piotr Michalski, O-I North East Europe Marketing Manager. - Preferencja wobec szkła jest wysoka. Większość europejskich konsumentów, którzy spożywają jogurty w swoich domach, wolałaby mieć możliwość kupna tych produktów w szklanych opakowaniach. Żaden inny materiał, z którego produkowane są opakowania, nie jest preferowany przez tak znaczną część konsumentów w przypadku tego produktu. W Europie można znaleźć wiele przykładów zdrowych, modnych i ekologicznych żywności i napojów, które dostępne są tylko i wyłącznie w szklanych opakowaniach - dodaje.

Opublikowane wyniki sondażu konsumenckiego, przeprowadzonego na obszarze całej Europy przez niezależną agencję badawczo-konsultingową InSites, pokazują, że szkło jest preferowanym materiałem w przypadku opakowań dla żywności oraz napojów. Konsumenci wskazują trzy podstawowe przyczyny takiego stanu rzeczy: szklane opakowania lepiej zachowują smak produktu, uważane są za zdrowe i bezpieczne, a ponadto są przyjazne dla środowiska naturalnego.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sceptyk umiarkowany 2011-06-03 11:08:06

    Może by zapłacili nieco wiecej, ale jeszcze ktoś musiałby im to wnieść do domu....no i jemu juz niechętnie by dopłacili.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!