Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Poprawia się koniunktura w handlu hurtowym

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w lutym na poziomie plus 4,9 – podobnie jak w styczniu – podaje GUS.


Autor: www.portalspozywczy.pl/GUS
Data: 23-02-2016, 10:28

Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,9 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 12,1 proc. Przed miesiącem odpowiednio było to 16,7 proc. i 11,9 proc.. Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Bieżąca sprzedaż oceniana jest negatywnie, po raz pierwszy od lutego ubiegłego roku. Przewidywania w tym zakresie są optymistyczne, lepsze od formułowanych w styczniu.  

Stopniowo maleje nadmierny poziom zapasów towarów, w lutym utrzymuje się na poziomie zbliżonym do odnotowanego w styczniu. Mimo to nie są planowane zmiany poziomu zamówień towarów u dostawców. Możliwy jest niewielki wzrost zatrudnienia, podobny do oczekiwanego miesiąc wcześniej.  

Wciąż największe trudności napotykane przez przedsiębiorców związane są z konkurencją na rynku. Od drugiego kwartału 2015 r. stopniowo rośnie znaczenie bariery związanej z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    koniunktura w handlu hurtowym RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!