Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Poprawiły się nastroje konsumenckie

W listopadzie br. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich w porównaniu do ubiegłego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i przyszłej, jednak wskaźniki ufności konsumenckiej są niższe niż w listopadzie 2011 r. - wynika z badania GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,3 pkt proc. i ukształtował na poziomie -29,8

"Do wzrostu bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w listopadzie 2012 r. przyczyniły się wszystkie składowe tego wskaźnika, szczególnie: oceny dokonywania obecnie ważnych zakupów (wzrost o 2,8 pkt. proc.) oraz zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w ostatnich 12 miesiącach (wzrost o 2,7 pkt. proc.)" - napisano w raporcie GUS.

W porównaniu do listopada 2011 roku poziom wskaźnika BWUK jest o 5,3 pkt. proc. niższy.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,0 pkt. proc i osiągnął poziom -38,6.

"Poprawę w stosunku do poprzedniego miesiąca odnotowano w przypadku wszystkich składowych wskaźnika WWUK, największą w przypadku perspektyw na oszczędzanie pieniędzy (wzrost o 3,3 pkt. proc.)" - napisano.

"Wskaźnik WWUK jest o 7,0 pkt. proc. niższy w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku, co wynika przede wszystkim ze znacznie gorszych ocen dotyczących zmian poziomu bezrobocia (o 18,2 pkt. proc.)" - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!