Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Portugalski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł w I kwartale o 20 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 24-05-2017, 13:35
Eksport portugalskich produktów rolno-spożywczych zwiększył się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 20 procent wobec analogicznego okresu w 2016 roku - poinformowało w środę ministerstwo rolnictwa w Lizbonie.
Portugalski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł w I kwartale o 20 proc.
Fot. Fotolia

Jak przekazał resort, najlepszym miesiącem w pierwszym kwartale pod względem dynamiki eksportu towarów rolno-spożywczych był marzec, kiedy to zanotowano wzrost o 28 proc. wobec analogicznego miesiąca w 2016 r.

"Tak dobre dane ucieszyły nas, a jednocześnie zaskoczyły. Widać tu bowiem zwiększający się wkład naszych małych przedsiębiorstw w eksport" - powiedział szef resortu rolnictwa Luis Capoulas Santos.

Minister wskazał, że w ubiegłym roku jednym z najdynamiczniej rosnących segmentów eksportu były owoce leśne. W 2016 roku wartość eksportu w tej kategorii wzrosła do 117 mln euro, czyli o 24 proc. w porównaniu z 2015 rokiem - powiedział.

Santos ujawnił, że w 2016 roku Portugalia weszła na 20 nowych rynków z ponad 60 pozycjami, zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego.

Z danych ministerstwa rolnictwa wynika, że w ubiegłym roku wartość eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych wyniosła 5,15 mld euro, czyli o ponad 400 mln euro więcej niż w 2015 roku.

Ekonomistka Ana Silva twierdzi, że wyraźny wzrost eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych to efekt m.in. intensywnej pracy marketingowej na rynkach zagranicznych. "Instytucje państwowe znacząco zintensyfikowały w ostatnich latach działania na rynkach zagranicznych w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu dla portugalskiej oferty rolno-spożywczej. Działania te objęły nie tylko Europę, ale w szczególności Azję i obie Ameryki" - powiedziała PAP Silva.

Ekspertka przypomniała, że największe kampanie marketingowe prowadzone przez portugalskie instytucje na zagranicznych rynkach nastawione były w szczególności na promowanie wina, serów oraz oliwy z oliwek.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!