• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Poseł PO: Będzie 40 mln zł na promocję produktów rolno - spożywczych

- Chciałbym, aby jak najszybciej weszły w życie proponowane przez rząd rozwiązania zawarte w projektowanej ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Jest to projekt oczekiwany przez polską branżę żywnościową, która obserwowała jak skutecznie fundusze promocji funkcjonują w Austrii, Niemczech czy Irlandii - mówi serwisowi Portalspozywczy.pl Michał Szczerba, poseł PO.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2009, 12:57
Poseł PO: Będzie 40 mln zł na promocję produktów rolno - spożywczych

Poseł zauważa, że w związku z przewidywaną liberalizacją handlu, w tym produktami rolno - spożywczymi, wymiana handlowa pomiędzy państwami Unii a państwami trzecimi będzie nabierać coraz większego znaczenia. - Ustawa utworzy fundusze promocji, określi ich zadania, zasady finansowania, organizację i funkcjonowanie. Konsultacje w tym zakresie z organizacjami społeczno - zawodowymi nie były łatwym zadaniem. Wydaje się jednak, że wokół większości zaproponowanych przez rząd rozwiązań uda się zbudować konsensus polityczny w Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Rozwiązania te muszą być jednak transparentne i akceptowalne przez branże, będące płatnikami składek na fundusze promocyjne - mówi Michał Szczerba.

W UE od lat prowadzone są zinstytucjonalizowane działania mające na celu wspieranie krajowych producentów w sektorze rolniczym. - Realizowane są one m. in. poprzez reklamę, wspieranie eksportu, oznaczenia jakościowe czy organizowanie wspólnych „tematycznych" stoisk na targach i wystawach. Warto podkreślić, że taka forma pomocy dotyczy poszczególnych kategorii produktów, a nie konkretnej marki danego producenta - zaznacza poseł. - Zebrane i dobrze znane przez branże europejskie doświadczenia związane ze wspieraniem sprzedaży, pomogą ugruntować pozycję polskich produktów rolnych na rynku wspólnotowym, a także pozwolą zdobywać nowe rynki - dodaje.

Także do Szczerby branże kierowały wnioski o występujących trudnościach w znalezieniu nowych rynków zbytu i informacje o dużym rozproszeniu producentów w zakresie wspólnych działań wspierających sprzedaż poprzez dobrą promocję polskich produktów rolnych. - Stąd celem nowego mechanizmu powinno być zdobycie trwałych rynków zbytu, poprawa jakości produkowanych wyrobów oraz integracja branżowa - podkreśla poseł PO.

Fundusze promocji będą wspierać wzrost spożycia i promocji produktów rolno - spożywczych. A także informować o jakości i cechach, w tym zaletach produktów, promować spożycie poszczególnych produktów, wspierać udział w wystawach i targach. - Ważnym działaniem będzie również prowadzenie badań rynkowych dotyczących poszczególnych produktów - ocenia Szczerba. - Z punktu widzenia konsumentów ważne jest także zakładane wspieranie z funduszy badań naukowych i prac rozwojowych mających na celu poprawę jakości produktów - dodaje. Działania te nie będą finansowane ze środków budżetowych - środki tak jak w Austrii czy Niemczech zapewnią branże, których produkty objęte są wsparciem.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • rafal.salomon@diamant.com.pl 2009-02-12 09:51:52

    W Niemczech fundusz promocji artykułów żywnosciowych oraz obowiążkowe wpłaty zostały zaskarzone do niemieckiego trybunału konstytucyjnego . Trybunał uznał to za niezgodne z konstytucją . Efekt działalnoości funduszu był mizerny poza nowymi miejscami pracy dla polityków .Fundusz musi zwrócić prawie 120 mln EUR przedsiebiorcom !!!! . Jesli Państwo chcenie uzyskać więcej informacji przeslę materiały

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!