Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Praca sezonowa: Co przedsiębiorcy powinni wiedzieć o zasadach BHP?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 11:01
Wraz z początkiem czerwca ogłoszenia dotyczące pracy sezonowej zaczynają pojawiać się praktycznie wszędzie. Najczęściej dotyczą one pracy w takich branżach jak: zakwaterowanie, gastronomia oraz rolnictwo. Biorąc pod uwagę krótki okres zatrudnienia, następuje ono najczęściej na podstawie umów cywilnoprawnych. Co przedsiębiorcy powinni wiedzieć o zasadach BHP?
Praca sezonowa: Co przedsiębiorcy powinni wiedzieć o zasadach BHP?
Fot. shutterstock

Kwestią, o której należy pamiętać w kontekście BHP i pracy sezonowej, jest fakt że branżami, które najczęściej zatrudniają sezonowych pracowników są: zakwaterowanie, gastronomia oraz rolnictwo. Jak się okazuje, wypadki przy pracy w przedsiębiorstwach tych segmentów stanowiły w 2016 roku według GUS niemal co 6 odnotowane zdarzenie (ponad 14 proc. wszystkich odnotowanych przez GUS wypadków przy pracy). Oznacza to, że prawdopodobieństwo ulegnięcia wypadkowi przy wykonywaniu sezonowej pracy jest stosunkowo wysokie. Jak zadbać o zgodne z przepisami BHP stanowisko pracy sezonowej? 

Zgodnie z polskim prawem to na zatrudniającym ciąży obowiązek zapewniania zgodnych z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy warunków wykonywania obowiązków wynikających z zawartej umowy.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!