Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Pracodawcy chcą kontrolować pracowników w czasie ich urlopu

60 proc. Polaków uważa, że ich pracodawca chce mieć z nimi kontakt mailem i telefonem, gdy są na urlopie - wynika z ankiety Instytutu Badawczego Randstad. 40 proc. z własnej woli sprawdza służbowa skrzynkę, odpowiada na maile i odbiera służbowe telefony.
  • Autor: PAP
  • Data: 18-07-2015, 09:57

Pytania zadawano w ramach kwartalnego badania "Monitor Rynku Pracy" przygotowanego przez Randstad. Badanie przeprowadzono w maju i czerwcu przez internet w 35 krajach Europy, Azji, obu Ameryk i w Australii. Pytano blisko 15 tys. osób, w wieku 18-67 lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu. W Polsce badanie objęło 814 osób.

13 proc. na pytanie o oczekiwania pracodawcy co do mailowego i telefonicznego kontaktu odpowiedziało zdecydowanie tak, a 47 proc. - tak. Najwięcej deklarujących taką postawę pracodawcy było w grupie od 55 do 67 roku życia (70 proc.) i najmłodszych pracowników - 61 proc. między 18 a 24 rokiem życia.

Jednocześnie presję pracodawcy, by odpowiadać na maile i odbierać jego telefony czuje 36 proc. osób - 9 proc. zdecydowanie. Najwięcej - po 41 proc. jest ich w przedziale wiekowym 35-44 i 55-67 lat.

66 proc. Polaków bez problemu zapomina o pracy, gdy jest na urlopie - 23 proc. deklaruje to zdecydowanie. Tu największy odsetek ze względu na wiek przypada między 35 a 44 rokiem życia.

Z własnej woli - "bo lubi być na bieżąco" - odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony 40 proc. badanych - 8 proc. zdecydowanie odpowiada na takie pytanie ankiety. Zdecydowanie nie ma takiej postawy 18 proc. Polaków. Wśród tych, którzy chcą być na bieżąco jest 46 proc. mężczyzn i 35 proc. kobiet.

Randstadt zapytał też o to, czy podczas pracy załatwiamy prywatne sprawy - pozytywnie odpowiedziało na takie pytanie 52 proc. badanych. Są kraje, w których odsetek odpowiedzi sięga 88 proc. - zaznaczył instytut. W grupie wiekowej 18-24 lata było najwięcej (60 proc.) pozytywnych odpowiedzi, najmniej (45 proc.) w grupie 45-54 lat. połowa kobiet i 54 proc. mężczyzn deklaruje, że tak czyni.

Instytut zaznacza, że taka postawa często wynika obiektywnej sytuacji - nie można tego zrobić w innych godzinach, np. załatwić spraw w urzędach. Również gdy ktoś pracuje przez cały dzień, np. od 9 do 19 z natury rzeczy musi cześć prywatnych spraw załatwiać w pracy - podkreślają eksperci.

Ankieta dotyczyła też oczekiwań pracodawców co do dostępności pracowników poza godzinami pracy. 53 proc. badanych odpowiedziało, że w trakcie pracy spotyka się z takimi oczekiwaniami - 9 proc. zdecydowanie odpowiedziało na takie pytanie. Wśród mężczyzn pozytywnie odpowiedziało 70 proc., a wśród kobiet - 53 proc.

51 proc. (w tym 11 proc. zdecydowanie) zadeklarowało, że poza godzinami pracy niezwłocznie odpowiada na służbowe maile i telefony. 57 proc. (16 proc. zdecydowanie) deklaruje, że jest przeciw zajmowaniu się sprawami służbowymi po godzinach. Nie ma z tym problemu 43 proc., z czego 8 proc. zdecydowanie. Największy odsetek jest ich w wieku 18-24 lata (49 proc.) i w najstarszej grupie 55-67 lat (47 lat). 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kajman 2015-07-20 21:05:09

    Polacy są niewolnikami we własnym kraju . A jak się nie podoba t wypad z kraju i wtedy spokojnie zaludni się Polskę pracownikami z Ukrainy ,gdyż o to chodzi ,jednych wygonić a drugich asymilować .

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!