Prezes Centrum Promocji KIG: Polskie firmy coraz chętniej patrzą w kierunku USA (wywiad)
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 18-06-2019, 11:55

Jak ocenia Pani faktyczne zainteresowanie polskich firm rynkiem amerykańskim?
Co roku rośnie polski eksport do Stanów Zjednoczonych. W ubiegłym roku padł rekord, gdyż łączne obroty w handlu ze Stanami Zjednoczonymi przekroczyły 13,5 mld dolarów, czyli wzrost o ponad 2 mld USD w stosunku do roku 2017. W branży spożywczej ten wzrost jest także zauważalny. W ciągu ostatnich 10 lat wypracowaliśmy sobie bardzo dużą nadwyżkę w obrotach handlowych, bo sięga ona ponad 3 mld dolarów. Wprawdzie rynek ten nie otwiera się nam zbyt łaskawie, jeśli chodzi o przepisy czy znoszenie ograniczeń, ale jest na tyle atrakcyjny, że polskie firmy chcą tam sprzedawać, szczególnie produkty wysoko przetworzone.
komentarze (0)