Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Biznes i technologie

Prezes Centrum Promocji KIG: Polskie firmy coraz chętniej patrzą w kierunku USA (wywiad)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-06-2019, 11:55
O rynku amerykańskim i o największych amerykańskich targach spożywczych rozmawiamy z Bożeną Wróblewską, prezesem zarządu Centrum Promocji KIG - członkiem stowarzyszenia Fancy Food.
Prezes Centrum Promocji KIG: Polskie firmy coraz chętniej patrzą w kierunku USA (wywiad)
Bożena Wróblewska, prezes Centrum Promocji KIG /fot. PTWP

Jak ocenia Pani faktyczne zainteresowanie polskich firm rynkiem amerykańskim?

Co roku rośnie polski eksport do Stanów Zjednoczonych. W ubiegłym roku padł rekord, gdyż łączne obroty w handlu ze Stanami Zjednoczonymi przekroczyły 13,5 mld dolarów, czyli wzrost o ponad 2 mld USD w stosunku do roku 2017. W branży spożywczej ten wzrost jest także zauważalny. W ciągu ostatnich 10 lat wypracowaliśmy sobie bardzo dużą nadwyżkę w obrotach handlowych, bo sięga ona ponad 3 mld dolarów. Wprawdzie rynek ten nie otwiera się nam zbyt łaskawie, jeśli chodzi o przepisy czy znoszenie ograniczeń, ale jest na tyle atrakcyjny, że polskie firmy chcą tam sprzedawać, szczególnie produkty wysoko przetworzone.

Dalsza część artykułu (92%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!