• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Daniłowski na FRSiH o tym co stoi za sukcesem polskich przedsiębiorców po 1989 r.

Odwaga, determinacja, kreatywność i innowacyjność, zdolność do współdziałania oraz zwinność – to cechy polskich przedsiębiorców i menadżerów, które od czasu transformacji pozwoliły zbudować gospodarkę, którą teraz mamy. Polski przedsiębiorca musi wciąż poszukiwać nisz, nowych szans i okazji – mówił na X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie.
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 15:58
Prezes Daniłowski na FRSiH o tym co stoi za sukcesem polskich przedsiębiorców po 1989 r.
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

W trakcie debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu” padło pytanie: Jakie są cechy polskiego przedsiębiorcy, które sprawiły, że potrafił się on odnaleźć po roku 1989?

- To trudne pytanie i nie chcę mówić o takich cechach jak pracowitość, przedsiębiorczość, czy wykształcenie, ale zwrócić uwagę na takie cechy jak duża odwaga i determinacja. Dziś jesteśmy zarzucani wieloma pomysłami, ale trzeba o nich myśleć pozytywnie, przekształcić w decyzje i mieć determinację w ich realizacji. Dziś na rynku jest sporo kapitału, czego nie było w latach 90tych. Wtedy kapitałem był człowiek, jego odwaga i pozytywne myślenie - to były te pierwsze kroki - mówił Zenon Daniłowski.

- Chcę też wymienić takie cennych jak kreatywność i innowacyjność –mam na myśli to, że ci odnieśli sukces, którzy między pomysłem, a jego komercjalizacją mieli krótki czas realizacji, bo jeśli przeciąga się to w miesiące lub lata, trudno mieć z tego wartość dodaną - dodał.

- Kolejne cechy to zdolność do współdziałania wewnątrz firmy, aby zaangażować też pracowników w procesy firmy, aby byli zmotywowani nie tylko pensją, ale też mieli udział w sukcesie firmy, w prowadzonych projektach. Druga sprawa to wsłuchiwanie się w glos klienta, a nie zmuszanie go, by kupował produkty takie jakie chcemy - podkreślał.

- Polskie doświadczenia 25-lecia są bazą do sformułowania teorii, że przedsiębiorca musi ciągle poszukiwać nowych nisz, nowych szans i okazji. Musi być w nim ta odwaga, kreatywność, zdolność do współdziałania i zwinność. Takie cechy do mnie przemawiają i to było źródło sukcesu wielu przedsiębiorców i menadżerów, które pozwoliło zbudować tę gospodarkę, którą się teraz szczycimy – powiedział również prezes firmy Makarony Polskie.

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!