• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Green Factory Logistics: Kontrole w magazynach nie są problemem

Jeśli przestrzega się określonych zasad, kontrole nie stanowią problemu. Mamy wdrożone odpowiednie procedury, które działają tak, jak powinny. Przy współpracy z sieciami, po dostosowaniu się do ich indywidualnych wymogów, kiedy inspektorzy widzą, że wszystko dobrze funkcjonuje, ilość kontroli zazwyczaj spada - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Pietrzykowski, prezes Green Factory Logistics.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-07-2012, 12:11
Prezes Green Factory Logistics: Kontrole w magazynach nie są problemem
Piotr Pietrzykowski, prezes Green Factory Logistics (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)
- Czy na rynku logistyki chłodniczej panuje duża konkurencja?

- Oczywiście, firmy zajmujące się przewozami towarów w temperaturze kontrolowanej konkurują ze sobą. Niemniej, w odróżnieniu od nas, nie zajmują się one logistyką warzyw. Nie mają rozbudowanego działu jakości. W przypadku warzyw potrzebne jest bardzo specyficzne podejście. Mówimy czasem, że „ten towar żyje". Oznacza to, że na każdym etapie wymaga kontroli. Jakość trzeba sprawdzić przy przyjęciu towaru do magazynu, podczas składowania, oraz kiedy produkt wyjeżdża z naszego obiektu i dociera do punktu docelowego, czyli do sieci handlowej.

- Czy sieci często przeprowadzają u Państwa audyty?

- Operatorzy handlowi audytują nasze magazyny pod kątem procedur, oraz przestrzegania zasad HACCP i reżimu temperaturowego. Czasami są to kontrole zapowiedziane, czasami niezapowiedziane. Ich częstotliwość jest różna, ale to już nie zależy od nas. Zresztą - to nie jedyne kontrole, jakim podlegamy. Jesteśmy też pod stałą kontrolą Sanepidu. Ze względu na to, że przewozimy m.in. produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak jogurty czy wyroby mleczne, jesteśmy także pod nadzorem inspekcji weterynaryjnej.

- Czy tak duża ilość inspekcji jest uciążliwa dla funkcjonowania firmy?

- Jeśli przestrzega się określonych zasad, kontrole nie stanowią problemu. Mamy wdrożone odpowiednie procedury, które działają tak, jak powinny. Przy współpracy z sieciami, po dostosowaniu się do ich indywidualnych wymogów, kiedy inspektorzy widzą, że wszystko dobrze funkcjonuje, ilość kontroli zazwyczaj spada.

- Czy mistrzostwa Euro 2012 wpłynęły na obroty firm logistycznych?

- Przed Euro 2012 dominowały prognozy, że sprzedaż pewnych produktów wzrośnie. Liczyliśmy na większą sprzedaż dań gotowych, oraz towaru, który dostarczamy do różnego rodzaju restauracji. Jednakże, różnica w stosunku do zwykłych obrotów, nie była duża. Z tego, co dowiadujemy się od klientów, większa sprzedaż objęła kategorie takie, jak piwo i napoje. My nie odnotowaliśmy specjalnych zmian. Zważywszy na specyfikę towaru, którym się zajmujemy, nie ma czemu się dziwić. Trudno oczekiwać, że przed meczem kibic zje więcej jogurtu niż zwykle.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!