Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Prezes Maspex na EEC 2020: Polska żywność jest bardzo atrakcyjna, ale i agresywna cenowo (wideo)

- Startujemy z bardzo niskiego poziomu cenowego w odniesieniu do krajów, które analizujemy wokół nas, więc przestrzeń na podwyżki żywności jest widoczna i będzie się ona zawężała. Różnica w kosztach wytworzenia także maleje, w związku z czym przestają działać mechanizmy, które uzasadniały różnice w cenach żywności w Polsce i na rynkach zewnętrznych - mówił podczas XII edycji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach, w czasie rozmowy 1:1, Krzysztof Pawiński, prezes zarządu, Grupy Maspex Wadowice.

Prezes Maspex na EEC 2020: Polska żywność jest bardzo atrakcyjna, ale i agresywna cenowo (wideo)
Krzysztof Pawiński, prezes zarządu, Grupy Maspex Wadowice

Autor: PP, MB / www.portalspozywczy.pl
Data: 07-09-2020, 08:18

Mija 6 miesięcy od wybuchu pandemii koronawirusa. Jak Pan ocenia ten czas dla firm spożywczych w Polsce. Czy polscy przedsiębiorcy, znani ze swojej zaradności biznesowej, i tym razem przezwyciężą kryzys? Jak w tym nietypowym czasie poradziła sobie Grupa Maspex?

Horeca, vending – to bardzo głęboko dotknięte przez pandemię obszary sprzedaży. Mamy do czynienia z nierównym traktowaniem poszczególnych kategorii rynku spożywczego przez pandemię, ale i zachowania konsumenckie. Więcej czasu spędzamy w domu, przez co więcej gotujemy. To się przekłada na pewne preferencje.

Czy samą przedsiębiorczością da się wyrównać te negatywne czynniki? Tego nie wiem. Myślę, że jest to wydarzenie społeczne o charakterze daleko głębszym niż tylko nasze zachowania biznesowe, w związku z tym nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie i prognozować. Nie jestem jednak totalnym pesymistą. W przypadku naszego portfolio, które jest zrównoważone i różnorodne, widzimy, że jest coś takiego jak balans, jeśli jedne kategorie rozwijają się nieco gorzej, inne są preferowane i to jest coś, czym można menedżersko i bardziej odpowiedzialnie zarządzić.

Jaki wyglądała strategia Maspeksu na czas pandemii? Co Państwo musieliście zmienić czy przeorganizować?

Praktycznie nie ma dzisiaj niczego, co zostało na starych i dobrze znanych torach - w zasadzie wszystko musieliśmy zmodyfikować. Nastąpiła mocna ewolucja w produkcji, handlu, w naszych zachowaniach organizacyjnych i strukturach organizacyjnych. Żeby utrzymać produkcję musieliśmy dokonać gruntownego przemodelowania tego jak się w pracy komunikujemy, jak poszczególne wydziały / zmiany mają z sobą kontakt. Musieliśmy prześledzić wszystkie ścieżki punktów styków poszczególnych zmian pracowników i opracować odpowiednie procedury - żeby w razie ewentualnego zakażenia móc szybko i zdecydowanie zareagować, wydzielić część, której to dotyczy, żeby to było zachowanie klastrowe. Za nami gigantyczna praca związana z procedurami dot. zachowania dystansu społecznego w obszarze produkcji.

Jak ocenia Pan potencjalny wpływ podatku cukrowego na kształt branży spożywczej w Polsce?

Podatki nakładane na artykuły spożywcze w każdej możliwej formie zwiększają punkty cenowe tych produktów, a wyższe punkty cenowe to mniejsza rotacja, mniejszy wolumen sprzedaży. Nie ma ucieczki od tego prawidła. Wyższa cena to niższa sprzedaż. 

więcej informacji:

Grupa Maspex RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC 2020 RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.145.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!