Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Prezes Mediacap na EEC: Wygrywają media interaktywne

Media, które oglądamy, a zarazem do których muszą trafiać reklamodawcy, zmieniają się – do lamusa przechodzą media, które nadawały tylko linearnie, a wygrywają te, które są interaktywne, sfragmentaryzowane i na żądanie – mówił Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap SA w trakcie debaty „Marketing w cyfrowym świecie”, która odbyła się 3 września podczas XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Prezes Mediacap na EEC: Wygrywają media interaktywne
Debata "Marketing w cyfrowym świecie", fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 03-09-2020, 16:52

Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap SA tłumaczył, że żyjemy obecnie w świecie, w którym nie nadaje się kilku programów telewizyjnych, tylko dostawców treści jest niezmiernie dużo i w bardzo wielu kanałach.

– W okresie pandemii wzrosła oglądalność YouTube, ale nie wzrosła oglądalność konkretnych programów, tylko pojawiły się tam nowe treści. Pokazuje to, że ten kanał jeszcze bardziej sfragmentaryzował się – mówił.

Drugie zjawisko, które obecnie nasila się, to, jak tłumaczył Jacek Olechowski, zmiana w sposobie sprzedaży mediów. – Modele zakupowe mediów oparte na negocjacjach, podczas których „przy stole” ustalane są ceny są wypierane przez modele zakupowe oparte na danych i algorytmach. To jest bardzo dobre, ponieważ jest transparentne, a reklama jest wtedy bardziej powiązana z wynikami – mówił.

Dodał, że jeśli zachodzą jakieś zmiany, to po pierwsze trzeba się przyjrzeć, co one ze sobą niosą, a po drugie zastanowić się, jak my je widzimy. Jako przykład podał gaming.

– Część przedsiębiorców myśli, że gamingiem zajmują się tylko dzieci, a w rzeczywistości w gry grają również dorośli ludzie. Bardzo dużą część czasu spędzamy na grach, dlatego to jest ogromna szansa dla firm, które to rozumieją. Mówi się, że w reklamie pieniądze idą "za ruchem gałek ocznych", ale idą z pewnym opóźnieniem, dlatego mądrzy inwestorzy powinni zainteresować się gamingiem – przekonywał Jacek Olechowski.

– Najlepiej jest budować markę w kryzysie, ponieważ wtedy są tańsze media. Mniejsze firmy są zwinniejsze, więc są w stanie z tego skorzystać – tłumaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Olechowski RSS ALERT    /    Mediacap RSS ALERT    /    media RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!