Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Prezes PFBŻ: Działania banków żywności staną się bardziej spójne

W naszym kraju mamy jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie w zakresie budowania świadomości nie marnowania jedzenia. Widzimy tu spore możliwości, szczególnie w podjęciu współpracy z firmami, które zaangażują się w kampanie w tym zakresie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.


Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 12-01-2010, 14:25

Rozwój działalności banków żywności zakłada podjęcie działań edukacyjnych w zakresie zdrowego odżywiania. - Badania wskazują, że duża część społeczeństwa nie zwraca uwagi na sposób odżywiania. Ma złe nawyki, które powodują np. otyłość - wskazuje Marek Borowski. - Jako Federacja chcemy zaangażować się w programy, które będą uczyły jak zdrowo się odżywiać a przez to zdrowo żyć. Szczególną uwagę planujemy zwrócić na dzieci. Musimy pamiętać, że żywność to podstawa egzystencji człowieka zarówno w zakresie ilościowym jak i jakościowym - dodaje.

Federacja Polskich Banków Żywności funkcjonuje w Polsce od 13 lat. Z roku na rok zwiększa skalę działań zarówno w zakresie walki z niedożywieniem jak również z ograniczeniem zjawiska marnowania żywności. - Skala prowadzonych działań wymaga od nas profesjonalnego podejścia zarówno w stosunku pozyskiwania i dystrybucji żywności, jak również uświadamiania społeczeństwu, w jaki sposób nie marnować jedzenia - tłumaczy prezes FPBŻ. - W 2010 roku naszym priorytetem będzie integracja wewnątrz Federacji. Chcemy, aby działania banków stały się bardziej spójne, docierały systematycznie do osób potrzebujących wsparcia w postaci jedzenia - zaznacza.

Podkreśla, że Federacja planuje podjęcie szeregu działań, które mają zwiększyć wiedzę na temat niedożywienia oraz skutecznie docierać z pomocą do potrzebujących. - Kolejnym ważnym zadaniem będzie podjęcie działań związanych z rozwojem wolontariatu. Planujemy ogłoszenie konkursu dla banków na ciekawe inicjatywy w tym zakresie - mówi Marek Borowski. - Zależy nam, aby praca z wolontariuszami stała się integralną częścią pracy każdego Banku Żywności - akcentuje.

W tym roku kontynuowana będzie kampania "Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia". Kampania jest realizowana od 2008 roku. Jej celem jest uświadomienie konsumentom negatywnych skutków społecznych marnowania żywności oraz zmiana ich zachowań. Podjęte rozmowy z kolejnymi sponsorami pozwolą nie tylko kontynuować ten projekt, ale również wzbogacić go o nowe elementy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Borowski RSS ALERT    /    Federacja Polskich Banków Żywności RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!