• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes PKO BP: Plan Morawickiego wyzwaniem i korzyścią dla przedsiębiorców

Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jest wyzwaniem i korzyścią dla przedsiębiorców i menedżerów - powiedział w Toruniu prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło. Wśród barier rozwoju polskich firm wymienił m.in. niską innowacyjność i ich rozdrobnienie.
  • Autor: PAP
  • Data: 04-02-2017, 16:08
Prezes PKO BP: Plan Morawickiego wyzwaniem i korzyścią dla przedsiębiorców
Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP. Fot. Newseria.pl

Prezes był gościem konferencji gospodarczej "Odpowiedzialność przedsiębiorców za Polskę" w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej.

"Państwo jest na tyle skomplikowanym organizmem, że jeżeli nie ma planu, nie ma strategii, to nie sposób osiągać zakładanych celów. Polska po wielu latach ma w końcu taki plan, ma strategię na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Ta strategia, jak każda strategia, każdego dnia będzie się zmieniała, za rok będzie trzeba poprawić takie czy inne rzeczy. (...) plan jest dla nas dużym wyzwaniem i korzyścią, diagnozą tego gdzie jesteśmy, jakie mamy silne i słabe strony" - mówił Jagiełło.

Prezes PKO BP podkreślił, że plan Morawieckiego, oprócz słabych stron gospodarki, definiuje też silne strony, przewagi Polski i Polaków. Jak mówił, przedsiębiorcy i menedżerowie powinni skorzystać z tych planów, strategii, "by wpisać się w strategię państwa, żeby korzystać z tej siły, którą państwo może dać".

Zdaniem prezesa wyzwaniem stojącym przed polskimi przedsiębiorcami, jest to, że polskie firmy są rozdrobnione, małe, mają niską skłonność do współpracy. Jako przejaw braku chęci współpracy podał sytuację z zagranicznej misji gospodarczej, gdzie polscy przedsiębiorcy licytowali wzajemnie wobec importera, jak za najniższą cenę sprzedać towar, zamiast wcześniej przygotować się do wyjazdu i ustalić swego reprezentanta, który będzie sprzedawać towar po konkurencyjnej cenie na danym rynku.

Prezes banku zwrócił przy tym uwagę na potrzebę tworzenia w Polsce większych firm, co wymaga współpracy przedsiębiorców, ale pozwoli im na lepsze konkurowanie na rynkach lokalnych i zagranicznych.

Jako kolejne wyzwanie stojące przed przedsiębiorcami wymienił konieczność umiędzynarodowienia firm i docierania do dalekich rynków. Mówił, że przedsiębiorcom udaje się podbijać rynki w sąsiednich krajach, jak Niemcy, Słowacja, Czechy, ale mają problem z wyprawami do Afryki i Ameryki Południowej, które stwarzają duże możliwości podnoszenia zysków.

Według Jagiełły kolejną barierą rozwoju polskich firm jest niska innowacyjność.

"Nie żyjemy z pracy głowy, tylko głównie z pracy rąk. Istniejąca obecnie przewaga cenowa jest krótkotrwała, bo jeśli będziemy na tym budowali strategię to ugrzęźniemy w tym na lata i będziemy mniej zarabiali, a jak będziemy mniej zarabiali to będziemy mieli mniej pieniędzy na wyższa konsumpcję, czyli lepszy poziom życia i mniej pieniędzy na inwestycje, które są znowu potrzebne żeby więcej zarabiać" - argumentował prezes.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!