• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Procter and Gamble zwraca uwagę na nawyki dla środowiska

Przeciwdziałanie zmianom klimatu, walka z zanieczyszczeniem środowiska i konieczność ograniczenia nadmiernego zużycia różnych zasobów to jedne z największych współczesnych wyzwań. Problemy te wymagają działań o globalnej skali, ale w ich rozwiązywaniu jest też miejsce dla każdego mieszkańca ziemi, który może ograniczyć swój ślad środowiskowy.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 29-04-2021, 14:02
Procter and Gamble zwraca uwagę na nawyki dla środowiska
Procter and Gamble zwraca uwagę na nawyki dla środowiska

Z okazji Światowego Dnia Ziemi, Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Always, Gillette, Head & Shoulders czy Pampers podkreśla swoje zaangażowanie w działania, które umożliwiają pięciu milionom konsumentów dokonywanie zrównoważonych wyborów w życiu codziennym. Umożliwianie i inspirowanie do odpowiedzialnej konsumpcji to jedno z głównych  zobowiązań firmy podjętych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Ambition 2030”.  

Według badania przeprowadzonego przez P&G 2/3 ankietowanych chce żyć bardziej ekologicznie, a blisko 90% rodziców dba o ekologię pod wpływem swoich dzieci. Jednak mniej niż połowa badanych dokonuje świadomych ekologicznie wyborów w domu tak często, jak by tego chcieli. Większości z nich najbardziej przeszkadza w tym brak wiedzy.

Przejście od chęci do działania i zmiana naszych zachowań w domu może korzystnie wpłynąć na naszą planetę, przyczyniając się m.in. do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych czy zużycia prądu i wody. Spośród 28 różnych źródeł emisji gazów cieplarnianych na całym świecie to właśnie gospodarstwa domowe odgrywają kluczową rolę i znajdują się w pierwszej trójce na równi z transportem drogowym[1].

Dlatego każda drobna zmiana naszego zachowania – pranie w zimnej wodzie, krótsze prysznice, zakręcanie kranu podczas mycia zębów i golenia czy częstszy recykling – może przynieść znaczące efekty. W 2010 r. P&G zobowiązało się w ciągu dziesięciu lat zwiększyć udział energooszczędnych programów prania do 70%. Choć cel ten udało się osiągnąć już w 2019 r,  firma i jej globalne marki jak Ariel, Tide, Vizir kontynuują swoje wysiłki w tym obszarze, zachęcając konsumentów do prania w niższych temperaturach.

Według badania P&G przeprowadzonego w krajach europejskich, 75% konsumentów (w Polsce 65%) oczekuje, że kupowane przez nich marki pomogą im prowadzić bardziej ekologiczny styl życia. Dlatego P&G wykorzystuje zasięg, innowacyjność i wiedzę swoich marek, by sprawić, że ekologia stała się atrakcyjnym wyborem dla każdego. Dzięki formułom produktów i opakowaniom z mniejszą zawartością plastiku pierwotnego, ułatwiającym wielokrotne użycie czy recykling, konsumenci mogą dokonywać ekologicznych wyborów podczas codziennych czynności w domu. Na przykład:

Pranie w niskich temperaturach: kampania marki Ariel „Liczy się każdy stopień”, zachęcająca do prania w krótkich cyklach i w niskiej temperaturze. Podkreśla ona, że już obniżenie temperatury o 10°C korzystnie wpłynie na planetę tj pozwala to zaoszczędzić wodę i energię potrzebną do jej podgrzania. Dzięki właściwym środkom do prania, takim jak kapsułki Ariel czy Vizir, ubrania mogą być tak samo dobrze uprane jak w dłuższych cyklach oraz w wyższej temperaturze i na dłużej pozostaną w dobrym stanie.
Niech żyje zmywarka: Marka Fairy wie, że używając zmywarki można zaoszczędzić wodę. W jednorazowym cyklu, zmywarka zużywa ok. 13L wody, podczas gdy w trakcie ręcznego mycia takiej samej ilości naczyń, trzeba zużyć kilkadziesiąt litrów wody więcej. Już umycie 8 talerzy w zmywarce z wykorzystaniem tabletki Fairy, to oszczędność wody w stosunku do zmywania ręcznego.

Redukcja, recykling i wielokrotne użycie opakowań: P&G dba o to, aby dzięki firmie konsumenci mogli ograniczyć ilość odpadów opakowaniowych. Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowają rozwiązanie składające się z butelek wielokrotnego użytku wykonanych w 100 proc. z aluminium oraz opakowań uzupełniających. Co ważne, opakowania uzupełniające w pełni nadają się do recyklingu, a do ich wytworzenia zużywa się o 60 proc. mniej plastiku. P&G Beauty poinformowało również o znaczących postępach w działaniach zmierzających do zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50% do końca roku 2021. Ich efektem będzie ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku o ponad 300 000 ton.
Przykłady działań podejmowanych przez marki to tylko wybrane możliwości, z których każdy skorzystać, by wypracować takie nawyki, które pomogą zadbać o planetę. Na początku tego roku firma opublikowała 21 postanowień na rzecz planety, których celem było ułatwić konsumentom przejście od zamiarów do czynów.

Problemy ekologiczne dotyczą każdego z nas, a wspólnie możemy przyczynić się do ich rozwiązania. Każdy z nas produkuje odpady, korzysta z wody i energii. Podejmując małe kroki, podczas codziennych czynności w domu, może przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Dzięki naszym markom, chcemy sprawić, aby drobne domowe czynności współkształtowały ekologiczny, przyjazny dla środowiska styl życia. Zobowiązaliśmy się do tego w ramach naszych celów zrównoważonego rozwoju Ambition 2030 – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Wzrost zainteresowania ekologią i wdrażania nowych pro-środowiskowych nawyków dzieje się często pod wpływem dzieci. Dlatego też P&G stawia na edukację najmłodszych. Wraz z Fundacją Nasza Ziemia i zespołem metodycznym stworzyli kompleksowe materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych pod tytułem „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków”. Ich celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do świadomego dbania o środowisko i przekazanie podstawowych informacji, które mogą w tym pomóc. Materiały są dostosowane do zdalnej edukacji i nauczyciele oraz rodzice mogą je wykorzystać na lekcjach różnych przedmiotów, a także w czasie pozaszkolnym. Zakres tematyczny dotyczy proekologicznych działań odnośnie oszczędzania wody, energii i segregacji odpadów.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!