• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Procter & Gamble zwiększa skalę obiegu zamkniętego

Koncern Procter & Gamble w ramach strategii „Ambition 2030” zobowiązał się do zmniejszenia zużycia tworzyw pierwotnych o 50% i wprowadzenia opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku do 2030 roku.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2021, 14:32
Procter & Gamble zwiększa skalę obiegu zamkniętego Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Procter & Gamble zwiększa skalę obiegu zamkniętego, fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com
  • W Europie marki P&G w kategorii środków czystości i pielęgnacji tkanin, m.in. Ariel, Lenor, Dash czy Fairy, zaczęły stopniowo odchodzić od wielowarstwowych opakowań na rzecz jednowarstwowych opakowań polietylenowych, które można poddać recyklingowi.
  • Nowe opakowania spełniają miejscowe kryteria ekoprojektów, dzięki czemu wykorzystana folia trafia do odpowiedniego strumienia odpadów w sortowni.
  •  Marki P&G z kategorii produktów do golenia wyeliminują około 545 ton plastiku rocznie.

Zgodnie z europejską strategią ekologicznej odbudowy gospodarki i planami oparcia jej na obiegu zamkniętym, P&G jako pierwsza firma FMCG dołączyła do europejskiej inicjatywy na rzecz recyklingu opakowań RecyClass. W ramach inicjatywy powstał jednolity standard certyfikacji rozwiązań w recyklingu ułatwiający zamknięcie obiegu opakowań plastikowych i umożliwiający śledzenie materiałów na każdym etapie łańcucha wartości.

P&G uzyskało ten certyfikat dla rekordowej liczby 12 produktów i rozwiązań opakowaniowych w kategoriach środków czystości do domu, do prania oraz kosmetyków do pielęgnacji włosów. Uzyskanie certyfikatu jest jednocześnie potwierdzeniem, że rozwiązania te spełniają ustalone przez RecyClass wytyczne Design-for-Recycling.

Marki P&G z kategorii produktów do golenia, takie jak Gillette i Venus, po wprowadzeniu kartonowych opakowań nadających się do recyklingu, wyeliminują około 545 ton plastiku rocznie. To stanowi równowartość ponad 55 mln butelek po wodzie. Model zakupowy oparty na ponownym wykorzystywaniu produktów, wydłuża ich życie i ogranicza ilość odpadów.

Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadziły na rynek nowe, w pełni aluminiowe butelki nadające się do ponownego wykorzystania oraz opakowania uzupełniające, wyprodukowane z użyciem 60% mniej plastiku. Dzięki tym rozwiązaniem znacząco został wydłużony cykl życia produktu.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!