• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Producenci ciężarówek odczuli spowolnienie gospodarcze

Producenci i importerzy samochodów ciężarowych już w ubiegłym roku zaczęli odczuwać spowolnienie gospodarki. W największym segmencie pojazdów ważących powyżej 16 ton,sprzedali 16,6 tys. sztuk wobec 19,2 tys. w 2007 r. Liderem została firma DAF. Holendrzy sprzedali 3210 sztuk (rok wcześniej 3621) - informuje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 02-02-2009, 07:38

- W kraju produkcja spada, mniej towarów wywożonych jest za granicę, mamy nadpodaż usług transportowych. Nie dziwi więc, że firmy ograniczają zakupy ciężarówek - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Branża liczy jednak, że tę sytuację choćby częściowo złagodzą zmiany prawne w Niemczech. - Wielu przewoźników wykorzystuje ich drogi. A ostatnio wzrosły opłaty za przejazd samochodów z silnikami Euro III. Sądzę, że firmom transportowym będzie opłacało się kupić auta z nowszymi silnikami, za które opłaty są mniejsze - twierdzi Artur Domański.

Producenci i importerzy liczą też na inwestycje drogowe realizowane na Euro 2012.

W 2008 r. nieznacznie lepsza była sprzedaż w segmencie średnich pojazdów ważących od 10 do 16 ton. Na rynek trafiło 2352 pojazdów, o 38 sztuk więcej niż w 2008 r. Liderem jest MAN.

- W sytuacji, gdy rząd zapowiada cięcia wydatków, a problemy finansowe mają także samorządy, może się okazać, że również i tu będzie wpływało mniej zamówień, na przykład na śmieciarki. Także budownictwo mieszkaniowe ostatnio zwolniło tempo - mówi szef Samaru .

Artur Domański twierdzi jednak, że sytuacja w segmencie 10-16 ton powinna być dobra, gdyż gros samochodów trafia do przewozów międzymiastowych.

W słabej kondycji jest natomiast segment aut ważących od 6 do 10 ton. Od stycznia do grudnia 2008 r. firmy kupiły 938 sztuk wobec 1053 rok wcześniej. Najwięcej - 377 sztuk wobec 366 w 2007 r. - sprzedało włoskie Iveco.

Powodem problemów tego segmentu są m.in. ucieczki klientów do wyższego segmentu zapewniającego większą ekonomikę przewozów.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!