• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Producenci i importerzy mrożonek zwiększają zapasy i liczą na poprawę sytuacji rynkowej

- W ostatnich dwóch latach przybyło bardzo wiele nowych powierzchni magazynowych, jednak nie przełożyło się to na liczbę chętnych, którzy powierzchnie te chcieliby wypełnić. W efekcie wiele chłodni jest zatowarowanych tylko w części, co powoduje nerwowość i gonitwę cen - mówi Stanisława Żurawskiego, dyrektor operacyjny w Pago.
  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2010, 16:24

Na szczęście i to się zmienia bo producenci i importerzy zwiększają zapasy, licząc na poprawę sytuacji rynkowej.
- Sektor się modernizuje, kilka lat temu trudno było znaleźć firmy, które specjalizowałyby się w outsourcingu logistycznym. Teraz coraz częściej producenci mrożonek dostrzegają, że warto korzystać z usług niezależnych operatorów logistycznych obsługujących rynek produktów mrożonych - mówi Stanisław Żurawski. Korzyści są ewidentne.

Pago współpracuje zarówno z dużymi firmami (m.in. Hortex, Bonduelle, d'Aucy, Wilbo) jak i całkiem małymi, których potrzeby składowe czy transportowe ograniczają się nawet do kilkunastu palet miesięcznie.

Jego zdaniem rynek logistyki mrożonych produktów przeobraża się w ostatnich latach w znaczący sposób. Poważnie liczących się graczy jest niewielu, można ich policzyć na palcach dwóch rąk a coraz silniej akcentuje swoją obecność kapitał obcy.

- W związku z tendencją zmiany strategii w budowaniu kanałów dystrybucji przez producentów ze strategii typu „push" (nakierowanej marketingowo na pośredników), na strategię „pull" (koncentrującej się na ostatecznych konsumentach), coraz większe znaczenie w łańcuchach dostaw ma profesjonalizm i efektywność. Te firmy, które chcą przetrwać, muszą inwestować w nowoczesny sprzęt, technologie informatyczne, wyrafinowane procedury i ekologię. Tylko tak będzie można przeciwstawić się ewentualnemu naporowi operatorów logistycznych zasilanych kapitałem zagranicznym, którzy zakotwiczeni już na polskim rynku produktów suchych i świeżych, zaczynają zauważać atrakcyjność sektora mrożonej żywności - mówi Stanisław Żurawski.

Już co najmniej kilka firm z tej grupy czyni pierwsze próby wejścia w ten segment.

- Choćby ze względu na ogromne inwestycje infrastrukturalne naszej firmy, coraz trudniej będzie wchodzić do rozgrywki konkurencyjnej nowym graczom. Wszystkie firmy już działające w tym sektorze zahartowały się w trudnych czasach i zdobyły doświadczenia, które trudno byłoby przełamać nowo wchodzącym do gry firmom, nawet przy użyciu dużych kapitałów. Chyba, że mają już swoje ustabilizowane operacje na polskim rynku - mówi Stanisław Żurawski.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!