Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Producenci żywności stawiają na promocję w internecie

Ponad 80 proc. firm spożywczych planuje zwiększyć swoją aktywność promocyjną w sieci do roku 2020. Skupiać się chcę głównie na mediach społecznościowych – wynika z raportu PromocjaŻywności.pl przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

Producenci żywności stawiają na promocję w internecie
fot. shutterstock

Autor: Rzeczpospolita/BGŻ BNP Paribas/portalspozywczy.pl
Data: 27-10-2016, 11:29

Jak zauważają analitycy BGŻ BNP Paribas, z racji zmęczenia konsumentów nadmiarem komunikatów marketingowych, promocja żywności jest coraz trudniejsza. Jeszcze w 2010 roku wydatki firm spożywczych na promocję stanowiły 1,3 proc. ich łącznych kosztów. W 2015 roku było to 2,9 proc.

Nadal najbardziej popularnym kanałem promocji na rynku żywności są targi. Tuż za nimi plasuje się już jednak internet. I to właśnie on w ostatnich pięciu latach najbardziej zyskał na znaczeniu. Z ankiety BGŻ BNP Paribas wynika, że jeszcze w 2010 r. 60 proc. ankietowanych deklarowało, że internet nie ma znaczenia w promocji żywności. W 2015 r. odsetek ten wynosił już tylko 10 proc.

Jak komentuje Michał Koleśnikow, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas, w ostatnich latach zauważalne są duże zmiany w podejściu do promocji w środkach masowego przekazu.

- Promocja w mediach tradycyjnych, jak telewizja i radio staje się relatywnie mniej popularna. Wraz z rozwojem technologii oraz zmianą struktury pokoleniowej konsumentów ewoluują również kanały dotarcia do nich. Wzrost znaczenia niektórych form promocji jest rezultatem dynamicznie pojawiających się nowych trendów w internecie. Nasze badanie potwierdza, że przedstawiciele firm z sektora rolno-spożywczego świetnie zdają sobie z tego sprawę - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT    /    Michał Koleśnikow RSS ALERT    /    internet RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-10-29 02:35:58
    Strony www dla firm. Platformy dla e-commerce: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!