Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Producent opakowań do żywności to również doradca

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2016, 11:48
Rola producentów opakowań dla produktów spożywczych uległa transformacji na przestrzeni ostatnich lat. Dzisiaj opakowanie to nie tylko rozwiązanie logistyczne. Producenci coraz częściej kładą nacisk na aspekty sprzedażowe oraz marketingowe opakowań. A producenci opakowań to nie tylko wytwórcy ale i doradcy, od pracy których w dużej mierze zależy sukces danego produktu spożywczego na sklepowej półce.
Producent opakowań do żywności to również doradca
Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa

Producenci opakowań tekturowych dla żywności w różnym zakresie wspierają swoich klientów oferując im szeroko rozumiane doradztwo. Praktycznie wszyscy oferują usługi projektowania, przygotowania prototypów, testowania. Niektórzy oferują możliwość badań jakościowych, m.in. mierzenia parametrów tektury.

- W DS Smith poszliśmy dalej. Prowadzimy dla klientów i potencjalnych klientów warsztaty, których celem jest ukazanie sytuacji w całym łańcuchu dostaw, gdzie lepsze decyzje dotyczące opakowań mają wpływ na sprzedaż i koszty klientów. Często te zmiany nie wpływają na koszt opakowania. Podczas warsztatów zwracamy uwagę min. na wymagania różnych kanałów dystrybucji wobec opakowań i uświadamiamy jak te wymagania przekładają się na sprzedaż. Klienci nie mają pełnej kontroli nad swoim produktem po tym jak opuszcza on ich fabrykę lub magazyn, a my mamy wiedzę nt. funkcjonowania współczesnego łańcucha dostaw w FMCG i możemy pomóc firmom znacznie zredukować niektóre ryzyka – zapewnia Robert Lis, marketing manager DS Smith.

Osobną sprawą jest doradztwo w zakresie procesu pakowania. Coraz więcej firm wdraża automatyczne linie pakujące, które służą obniżeniu kosztu pakowania (procesu jak i opakowań). Proces automatycznego pakowania jest ściśle powiązany z konstrukcją opakowania, więc kompetencje w tym obszarze są niezbędne.

- Rozwijamy też sposób pracy nad projektem opakowania, generalnie zmierza on w stronę coraz silniejszej współpracy z klientem, co znacznie podnosi jakość projektu i skraca czas jego opracowania, tym samym wdrożenia. To także oszczędności – zapewnia ekspert DS Smith.

Firma Smurfit Kappa również już na etapie projektowania nowego wyrobu klienta pomaga zaprojektować i wdrożyć adekwatne do produktu opakowanie. - Mając na uwadze wyzwania i presje kosztowe, jakie oddziaływają na naszych klientów, pomagamy zredukować koszty związane z produkcją oraz łańcuchem dostaw. Mówimy tu nie tylko o kosztach samych opakowań. Bierzemy pod uwagę wydajność oraz procesy logistyczne. Pozwala nam to na holistyczne podejście i wybór najlepszego rozwiązania dla naszego klienta. Większość tego typu projektów prowadzimy w zespołach międzyoddziałowych wraz z aktywnym uczestnictwem przedstawicieli klientów – mówi Marcin Sowik, innovation i development manager w firmie Smurfit Kappa.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!