Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Producent opakowań do żywności to również doradca

Rola producentów opakowań dla produktów spożywczych uległa transformacji na przestrzeni ostatnich lat. Dzisiaj opakowanie to nie tylko rozwiązanie logistyczne. Producenci coraz częściej kładą nacisk na aspekty sprzedażowe oraz marketingowe opakowań. A producenci opakowań to nie tylko wytwórcy ale i doradcy, od pracy których w dużej mierze zależy sukces danego produktu spożywczego na sklepowej półce.

Producent opakowań do żywności to również doradca
Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-03-2016, 11:48

Producenci opakowań tekturowych dla żywności w różnym zakresie wspierają swoich klientów oferując im szeroko rozumiane doradztwo. Praktycznie wszyscy oferują usługi projektowania, przygotowania prototypów, testowania. Niektórzy oferują możliwość badań jakościowych, m.in. mierzenia parametrów tektury.

- W DS Smith poszliśmy dalej. Prowadzimy dla klientów i potencjalnych klientów warsztaty, których celem jest ukazanie sytuacji w całym łańcuchu dostaw, gdzie lepsze decyzje dotyczące opakowań mają wpływ na sprzedaż i koszty klientów. Często te zmiany nie wpływają na koszt opakowania. Podczas warsztatów zwracamy uwagę min. na wymagania różnych kanałów dystrybucji wobec opakowań i uświadamiamy jak te wymagania przekładają się na sprzedaż. Klienci nie mają pełnej kontroli nad swoim produktem po tym jak opuszcza on ich fabrykę lub magazyn, a my mamy wiedzę nt. funkcjonowania współczesnego łańcucha dostaw w FMCG i możemy pomóc firmom znacznie zredukować niektóre ryzyka – zapewnia Robert Lis, marketing manager DS Smith.

Osobną sprawą jest doradztwo w zakresie procesu pakowania. Coraz więcej firm wdraża automatyczne linie pakujące, które służą obniżeniu kosztu pakowania (procesu jak i opakowań). Proces automatycznego pakowania jest ściśle powiązany z konstrukcją opakowania, więc kompetencje w tym obszarze są niezbędne.

- Rozwijamy też sposób pracy nad projektem opakowania, generalnie zmierza on w stronę coraz silniejszej współpracy z klientem, co znacznie podnosi jakość projektu i skraca czas jego opracowania, tym samym wdrożenia. To także oszczędności – zapewnia ekspert DS Smith.

Firma Smurfit Kappa również już na etapie projektowania nowego wyrobu klienta pomaga zaprojektować i wdrożyć adekwatne do produktu opakowanie. - Mając na uwadze wyzwania i presje kosztowe, jakie oddziaływają na naszych klientów, pomagamy zredukować koszty związane z produkcją oraz łańcuchem dostaw. Mówimy tu nie tylko o kosztach samych opakowań. Bierzemy pod uwagę wydajność oraz procesy logistyczne. Pozwala nam to na holistyczne podejście i wybór najlepszego rozwiązania dla naszego klienta. Większość tego typu projektów prowadzimy w zespołach międzyoddziałowych wraz z aktywnym uczestnictwem przedstawicieli klientów – mówi Marcin Sowik, innovation i development manager w firmie Smurfit Kappa.

więcej informacji:

rynek opakowań do żywności RSS ALERT    /    opakowania dla branży spożywczej RSS ALERT    /    Wacław Wasiak RSS ALERT    /    Smurfit Kappa RSS ALERT    /    Marcin Sowik RSS ALERT    /    DS Smith RSS ALERT    /    Robert Lis RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!