Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Producent opakowań spodziewa się wzrostu sprzedaży

BSC Drukarnia Opakowań w drugim półroczu spodziewa się rentowności EBITDA na poziomie 19-20 proc. i 5-10 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu rok do roku - poinformował PAP Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC.


Autor: PAP
Data: 14-09-2014, 09:42

"W drugiej połowie roku spodziewam się utrzymania wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku w przedziale 5-10 proc.. W przypadku rentowności na poziomie EBITDA spodziewam się, że wróci ona do poziomu 19-20 proc., czyli niższej niż 21 proc. z pierwszej połowy 2014 roku i podobnej do wyników z 2013 roku" - powiedział w rozmowie z PAP Baranowski.

"Lekka obniżka marży EBITDA będzie efektem realizacji kontraktu dla partnera z branży spożywczej, którego rentowność jest nieco niższa" - dodał.

W pierwszym półroczu 2014 roku na poziomie skonsolidowanym BSC Drukarnia Opakowań miała 79,57 mln zł przychodów ze sprzedaży, 16,58 mln zł EBITDA, 11,99 mln zł EBIT oraz 10,18 mln zł zysku netto.

W analogicznym okresie roku 2013 było to z kolei odpowiednio: 75,53 mln zł przychodów ze sprzedaży, 14,29 mln zł EBITDA, 10,09 mln zł EBIT oraz 8,59 mln zł zysku netto.

"Patrząc na sprzedaż w pierwszym półroczu można powiedzieć, że była ona zgodna z naszymi oczekiwaniami. Natomiast wyniki rentowności wypadły bardzo pozytywnie, lepiej niż się spodziewaliśmy. Jest to w dużej mierze efekt uruchomienia w pełni BSC Pharmacenter, która obok zleceń farmaceutycznych, realizuje zlecenia niskonakładowe na rzecz spółki matki" - powiedział Baranowski.

"Realizacja tych zleceń poprzez tę spółkę okazuje się bardziej rentowna niż w samym BSC. Ponadto w pierwszym półroczu mieliśmy dobrą strukturę sprzedaży, z przewagą zleceń o wyższej marży. To z kolei było zasługą większych zamówień z branży kosmetycznej. Dodatkowo, rozwojowi biznesu sprzyja stabilizacja cen kartonu" - dodał.

Zapytany o możliwości finansowania spółki, wiceprezes Baranowski odpowiedział: "W kwestii finansowania rozwoju spółki przewidujemy wykorzystanie kapitału własnego wspartego długiem finansowym. Na pewno nie przewidujemy emisji nowych akcji".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BSC Drukarnia Opakowań RSS ALERT    /    rynek opakowań w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!