Producent suplementów diety zapłaci 160 tys. zł kary
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 08-01-2013, 13:49
Jak informuje UOKiK, Akuna Polska zajmuje się sprzedażą suplementów diety na zasadach marketingu sieciowego. W takim systemie kontrahent nabywa za określoną cenę produkty bezpośrednio od Akuna, a następnie odsprzedaje je kolejnemu dystrybutorowi w ramach tzw. linii sponsorskiej lub klientowi końcowemu, czyli konsumentowi.
Z informacji uzyskanych przez UOKiK wynika, że przez ponad 10 lat (do grudnia 2011 r.) spółka ustalała sztywne ceny detaliczne, po których dystrybutorzy mieli obowiązek sprzedawania produktów konsumentom. Ponadto (do lutego 2012 r.) uniemożliwiała swoim partnerom handlowym swobodny wybór kontrahentów, narzucając od kogo mogą kupować i komu sprzedawać.
Za praktykę ograniczającą konkurencję prezes UOKiK nałożyła na Akuna Polska karę w wysokości ok. 160 tys. zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
UOKiK kontra wieprzowy gigant. Co urząd zarzuca spółce Agri Plus?
-
Rząd przyjął projekt ustawy zwiększający ochronę konsumentów
-
Jakie składniki mineralne są najchętniej suplementowane?
-
Rząd chce zwiększyć ochronę konsumentów w sieci. Co to oznacza w praktyce?
-
UOKiK ukarał za zatory płatnicze. Znane marki muszą zapłacić 656 tys. zł
-
Prezes UOKiK postawił dwóm spółkom zarzuty związane z handlem fałszywymi opiniami
-
UOKiK organizuje konkurs dla NGOsów konsumenckich; pula dotacji to 400 tys. zł
-
Carrefour i Auchan pod lupą UOKiK! Zastrzeżenia budzą niektóre opłaty
-
Tarcza Biedronki. Dlaczego UOKiK bada promocję? Czy ktoś wziął w niej udział?
-
Rumuńskie ziemniaki sprzedawane są jako polskie 3 razy drożej
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)