Program Go China ma pomóc przedsiębiorcom w nawiązywaniu kontaktów w Chinach
W ramach programu „Go China" powstał portal internetowy. Celem programu jest zachęcenie polskich przedsiębiorców do wejścia na rynek chiński oraz pomoc w nawiązywaniu kontaktów handlowych.
Jak ocenia wiceminister rolnictwa Andrzej Butra, współpraca polsko-chińska rozwija się bardzo intensywnie, a w roku ubiegłym miało miejsce wiele oficjalnych wizyt na szczeblu ministerialnym. Odbyły się także liczne spotkania o charakterze eksperckim, których wspólnym mianownikiem były kwestie dotyczące zagadnień weterynaryjnych oraz związane z promocją artykułów rolno-spożywczych.
- Na rynku chińskim już teraz obecne są między innymi polskie produkty mleczarskie i wyroby cukiernicze. Stopniowo Chiny otwierają się także na polskie mięso, którego produkcja odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i wymogów jakościowych - podkreślił Andrzej Butra i dodał: - Ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi wspiera inicjatywy, których celem jest ułatwienie rozpoczęcia działalności polskim firmom z branży rolno-spożywczej na rynku chińskim. Jestem przekonany, że inicjatywa „Go China" będzie dobrym początkiem realizowania wspólnej strategii rozwoju współpracy z Chińską Republiką Ludową.
Przy realizowaniu strategii będą współpracować przedstawiciele ministerstw i agencji rządowych: ministerstwo gospodarki, ministerstwo spraw zagranicznych, ministerstwo sportu i turystyki, ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Agencja Rynku Rolnego oraz Polska Organizacja Turystyczna.
