- Polska znana jest w świecie jako kraj Chopina, Marii Curie- Skłodowskiej. Te wielkie postaci są częścią naszej historii, dziedzictwa. A my dziś swoją przyszłość widzimy w wyjątkowej polskiej żywności - smacznej i zdrowej. To właśnie z nią Polska jest coraz częściej kojarzona, nie tylko w Europie, ale także w świecie. Na tegorocznym stoisku narodowym będziemy częstować wyrobami zbożowymi, mleczarskimi, mięsnymi i wędliniarskimi, owocami i sokami, naszymi słodyczami i unikatowymi nalewkami - powiedział prezes Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak.

Agencja Rynku Rolnego przez trzy dni trwania targów zaplanowała pokazy kulinarne. Będą na nich królowały tradycyjne dania kuchni polskiej, niejednokrotnie przygotowane w nowatorski, zaskakujący sposób.

- Według staropolskiego przysłowia - przez żołądek do serca- zwiedzający zostaną ugoszczeni wszystkim tym, co Polska ma najlepsze. Kucharze przygotują królową polskich zup - staropolski krupnik z kaszą, wołowinę po myśliwsku. Wykorzystają bogactwo naszych pól i lasów - grzyby, kapustę kiszoną, miód, owoce. Polskie stoisko narodowe to dla każdego, coś smacznego! - zapewnił prezes Zwolak.

Wydarzeniem towarzyszącym polskiemu uczestnictwu w targach będzie misja gospodarcza. Jej celem jest umożliwienie aktywnym, nowoczesnym przedsiębiorcom nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zawarcia owocnych kontraktów, a także rozwój poprzez polsko-chińską współpracę. Współorganizatorem misji jest Prezes firmy China-is-ok.!, która od wielu lat stwarza polskim przedsiębiorcom możliwość spotkań biznesowych z chińskimi partnerami. Antoni Roszczuk przypomina i podkreśla „Konfucjusz powiedział: łatwiej pływa się w oceanie niż w wysychającej kałuży. Polska żywność jest w Chinach mało znana. Co zrobić, żeby to zmienić? Marketing, marketing i cierpliwość!"

W programie misji przewidziano szereg spotkań B2B (bezpośrednich), udział w polsko- chińskim seminarium biznesowym połączonym z sesją matchmakingową i „Store Checks" w Szanghaju.

„Polska oferta eksportowa zawiera wiele produktów, które mogą wzbudzić zainteresowanie na dynamicznie rozwijającym się i coraz bardziej zdywersyfikowanym rynku chińskim. Naszym największym odbiorcą są kraje europejskie i na tych rynkach jesteśmy najbardziej aktywni. Równolegle staramy się promować nasze produkty na innych ważnych rynkach, przede wszystkich na rynku chińskim, gdzie od lat Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i polscy przedsiębiorcy są obecni na targach Sial China" - poinformował wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Tadeusz Nalewajk.

Od pola do stołu...