Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Przeczytaj obszerny wywiad na temat rynku francuskiego

Francja to trudny i bardzo konkurencyjny rynek, na którym dużą rolę odgrywają sieci handlowe. Prawie wszystkie największe koncerny spożywcze są już obecne we Francji, a francuscy konsumenci są przywiązani do własnych marek. Mimo to, Francja może być ciekawym rynkiem zbytu dla polskiej żywności, szczególnie dla produktów ekologicznych i dań ghotowych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Nadia Bouacid, Kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP).

Przeczytaj obszerny wywiad na temat rynku francuskiego
Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Fot. CCIFP

Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 10-07-2013, 13:09
W ramach Branżowego Programu Promocji Branży Polskie Specjalności Eksportowe, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki, polscy przedsiębiorcy z branży spożywczej wskazali Francję jako jeden z kluczowych dla nich rynków eksportowych. Co mogło o tym zdecydować? Dlaczego Francja jest tak ważna dla polskich eksporterów żywności?

Wybór rynku francuskiego, jako kluczowego dla polskich eksporterów, wcale mnie nie dziwi. Francja jest jednym z największych rynków zbytu w całej Europie z ponad 60 milionami konsumentów. Zresztą już sam fakt, że francuska kuchnia została w 2010 roku wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO świadczy o tym jak ważne miejsce zajmuje we Francji jedzenie i przemysł spożywczy.

Wydatki Francuzów na artykuły spożywcze są jednymi z najwyższych w Europie, tylko w Szwajcarii, Luksemburgu i Islandii wydaje się więcej. Dodatkowym atutem jest stosunkowa bliskość geograficzna, dzięki czemu łatwiej jest eksportować polskie towary właśnie do Francji, niż do innych krajów. Proszę również zwrócić uwagę, że Francja jest krajem bardzo różnorodnym kulturowo, co rodzi zapotrzebowanie na zdecydowanie szerszy asortyment produktowy. Stąd też francuski rynek może być postrzegany, jako bardzo rozwojowy przez polskich eksporterów.

Jak ocenia Pani potencjał rynku francuskiego dla polskiego eksportu w segmencie rolno-spożywczym?

Francja jest nie tylko dużym konsumentem artykułów spożywczych, ale również czwartym największym producentem żywności na świecie. Znaczna część produktów zostaje w kraju, dzięki czemu Francja zachowuje dodatni bilans handlowy z krajami UE w segmencie spożywczym.

Produktami eksportowymi Francji są głównie różnego rodzaju zboża i produkty pochodzenia zwierzęcego. W imporcie przeważają owoce oraz produkty na bazie warzyw i owoców, ryby, oleje, kawy, kakao, herbata oraz tytoń. Polscy eksporterzy dostrzegają potencjał tego rynku , gdyż Francja jest obecnie piątym odbiorcą polskich produktów rolno-spożywczych. Nie zapominajmy, że symbol francuskiej kuchni, czyli ślimak, w znacznej mierze pochodzi właśnie z Polski.

Czy problemem dla polskich eksporterów żywności może być silna konkurencja, na jaka natrafią na tym rynku? Jakie jeszcze widzi Pani problemy w dostępności tego rynku dla eksporterów?

więcej informacji:

Nadia Bouacid RSS ALERT    /    CCIFP RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!