Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Przeczytaj obszerny wywiad na temat rynku francuskiego

Strona 2 z 5


Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 10-07-2013, 13:09

Wysoka konkurencyjność na rynku francuskim to z pewnością jeden z czynników, który nie ułatwia wejścia nowym produktom. Prawie wszystkie największe koncerny spożywcze są już obecne we Francji, a dodawszy do tego mniejsze, regionalne firmy produkcyjne, nie jest łatwo stawić czoła konkurencji.

Dość dużą barierą może być przywiązanie Francuzów do ich własnych marek i do pochodzenia żywności. Lokalni producenci, od wielu lat oferujący swoje produkty w jednym regionie, czy mieście mają bardzo konserwatywnych i wiernych klientów. Ciężko zmienić pewne przyzwyczajenia, szczególnie w zakresie produktów spożywczych.

Francuski klient nie ma również świadomości istnienia polskich produktów, gdyż nasze marki są w niewielkim stopniu obecne na tamtym rynku.

Jednak nasz eksport do Francji wydaje się całkiem spory - w 2012 roku wyniosły ponad 1 mld euro...

Mimo tego że eksportujemy znaczne ilości produktów, to jednak nie są to artykuły przetworzone, spakowane i obrandowane. W dużym stopniu są to produkty spożywcze, na bazie których francuskie firmy robią swoje własne artykuły i sprzedają pod własną marką.

Należy również powiedzieć, że nie wszystkie polskie firmy, które chcą eksportować na rynek francuski są do tego dobrze przygotowane. Zanim rozpoczniemy sprzedaż należy poświęcić dużo czasu i środków na dogłębną analizę rynku, co pozwoli na dobre spozycjonowanie produktu. Należy też poznać gusta i preferencje francuskich klientów, gdyż często nasze produkty, które są bardzo dobre jakościowo i cenowo mogą nie trafić na półki sklepowe. Przykładem mogą być różnice w opakowaniach. We Francji praktycznie nie znajdziemy jogurtów sprzedawanych pojedynczo. Zazwyczaj są to cztero, sześcio, a nawet dwunastopaki. Nawet tak wydawałoby się drobna rzecz może zniweczyć wszelkie starania polskiego eksportera, czy producenta.

W takim razie jakie działania powinien podjąć przedsiębiorca, który chce zacząć eksportować na rynek francuski swoje produkty spożywcze?

Na pewno trzeba zacząć od zebrania jak największej ilości informacji na temat rynku. Nie wystarczy wiedzieć, co się chce eksportować, za ile i w jakich ilościach, ale przede wszystkim, gdzie, przez jakie kanały dystrybucji, na jakim obszarze, a także jak mój produkt może być odebrany przez lokalnych klientów i czy trafi on w ich gusta.

więcej informacji:

Nadia Bouacid RSS ALERT    /    CCIFP RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!