Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Przed świętami brakuje rąk do pracy

Sprzedaż produktów FMCG w okresie świątecznym rośnie średnio o 20 proc. To dużo, szczególnie że średnia dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi 4 proc. rocznie. Najwięcej kupujemy produktów żywnościowych i napojów, a także kosmetyki, leki i wyroby tytoniowe. Firmy będą walczyć o rekordowe przychody, ale na przeszkodzie może stanąć brak rąk do pracy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już ponad 30 proc. pracodawców. Tegoroczne święta dla wielu branż mogą być szczególnie trudne.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 21-11-2016, 12:16
Przed świętami brakuje rąk do pracy
fot. shutterstock

Walka o świątecznego klienta (i jego portfel) mobilizuje producentów FMCG jak nigdy w całym roku. Wg prognoz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) rodzinne budżety znowu będą rekordowo wysokie – statystyczny Kowalski planuje przeznaczyć na zakupy średnio 1500 zł, czyli aż o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Coraz częściej też sięgamy po świąteczny kredyt gotówkowy – w zeszłym roku skorzystało z niego nawet 300 tys. Polaków. Nic dziwnego, że rynek pracy w tym okresie przeżywa prawdziwy boom, a zespoły sprzedażowe w sieciach handlowych dwoją się i troją, aby zapełnić półki sklepowe i przyciągnąć klientów do popularnych w tym okresie stref promocyjnych.

Jednak mimo ogromnego zapotrzebowania na pracowników, firmy wciąż mają problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych kadr, a wakaty często nieobsadzone są przez wiele miesięcy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już 1/3 pracodawców, a niedobór rąk do pracy dotyka zarówno stanowisk specjalistycznych, jak i niewykwalifikowane kadry. Spośród 1,3 mln zarejestrowanych w Polsce bezrobotnych, ok. 800 tys. to tzw. osoby trwale bezrobotne, które przed podjęciem pracy wymagają przeszkolenia. Przywrócenie ich na rynek pracy wymaga odpowiednich kursów zawodowych i pomocy specjalistów, na które firmy zwykle nie mają czasu.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!