Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Przedsiębiorcy stawiają na e-biznes

Co druga firma nie oferuje jeszcze swych produktów w sieci. Ale aż 30 proc. przedsiębiorstw planuje wejście w internetowy biznes w tym roku - czytamy w Rzeczpospolitej.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 16-04-2008, 08:26

W Internecie pojawi się w tym roku więcej firmowych stron niż w poprzednich latach - wynika z badań Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Co ważne, będą to nie tyle internetowe wizytówki przedsiębiorstw, ile witryny wspierające ich działalność handlową lub usługową. - Przyspieszenie jest efektem dostrzeganego przez firmy ożywienia internetowego handlu. Otwarcie się potencjalnych klientów na nowe formy sprzedaży i czytelne regulacje e-handlu to przyczyny rosnącego zainteresowania biznesem w sieci - ocenia autor raportu Michał Kucia z Katedry Rynku i Konsumpcji AE. Pierwszy etap badania, które objęło ponad 500 przedsiębiorstw, prowadzony był przed trzema laty, kolejny w ubiegłym roku.

Przedsiębiorstwa najszybciej przekonały się do zakupów w sieci - zaopatruje się w ten sposób aż 90 proc. firm. Natomiast własne strony WWW nie tylko informujące o firmach, ale umożliwiające także sprzedaż produktów i obsługę kontaktów z klientami ma obecnie co drugie małe i średnie przedsiębiorstwo. Przed trzema laty ten odsetek był o prawie 20 pkt procentowych niższy.

Główną przyczyną otwierania e-biznesu przez firmy jest chęć wykorzystania kanału sprzedaży, który pozwala wyjść poza dotychczasowy geograficzny obszar działania firm i zdobyć nowych klientów. Ponad 86 proc. przedsiębiorstw jest zdania, że dzięki obecności w sieci zyskała dostęp do szerszej grupy odbiorców. Doceniane są także inne walory e-handlu: szybki przepływ informacji między kontrahentami, kontrola nad realizacją zamówień, a nawet większe bezpieczeństwo płatności.

Autorzy raportu przewidują, że mniejsze przedsiębiorstwa, na które w 2007 r. przypadało 34 proc. wartości wszystkich zakupów w sieci, w 2010 r. będą wydawać przez Internet ponad dwa razy więcej. Badani przedsiębiorcy twierdzą, że w roku 2010 małe i średnie przedsiębiorstwa będą najczęściej dokonywać zakupu w Internecie poprzez indywidualne platformy sprzedażowe swoich dostawców, a najrzadziej przy wykorzystaniu ogólnodostępnej platformy handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!