• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Przedsiębiorcy tną wydatki na reklamę

W Polsce tanieje już nawet reklama w największych telewizjach, które przez cały ubiegły rok windowały ceny. Jak podał Presserwis, w kwietniu tzw. CPP (koszt dotarcia z reklamą do jednego procenta grupy docelowej) w Polsacie spadł w porównaniu z kwietniem 2008 roku o jedną czwartą, a w TVN - o 15 proc. - czytamy w Rzeczpospolitej.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 06-04-2009, 07:04

20 procent rok do roku spadł koszt dotarcia z reklamą do 1 proc. grupy docelowej w Polsacie w kwietniu

Te obniżki to zaledwie czubek góry lodowej - oprócz nich media oferują klientom rabaty, które w czasie spowolnienia rosną. - Media stają się coraz bardziej elastyczne, bo zdają sobie sprawę z tego, że ograniczane są budżety reklamowe w firmach - mówi Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media. - Nie zauważyłem jednak na razie, żeby to, iż media są tańsze, mobilizowało reklamodawców do większej odwagi. Jego zdaniem firmy, dla których duże, gwarantujące zasięg media jak telewizja wciąż są za drogie, mogą szukać oszczędności, inwestując w tańsze, niestandardowe działania marketingowe. - Taka sytuacja jak obecna wymusi na firmach kreatywność - mówi Tęcza.

Na konferencji o komunikacji marketingowej w czasie recesji Anna Dzierzęcka i Stanisław Grabowski z domu mediowego MediaCom Warszawa podawali ponadczasowe pomysły na tańsze reklamy: oszczędności na poziomie 5 - 10 proc. może wygenerować chociażby przeniesienie kampanii telewizyjnej na miesiące, kiedy reklamy w telewizjach są tańsze, co wynika z sezonowości w mediach (np. na styczeń - luty lub lipiec - sierpień). Tańsze są też - jako słabiej wyeksponowane - lewe strony gazet i czasopism. W reklamach zewnętrznych dobrym pomysłem na oszczędzanie jest natomiast znalezienie do kampanii partnera z niekonkurencyjnej branży. Tak zrobili np. producent proszku Ariel i odzieżowa firma Reserved - na billboardach Ariel rekomenduje jakość tkanin Reserved. To pomaga w obniżeniu kosztów, bo rozkładają się na dwie firmy. Efektywniejszą kampanię można zorganizować, planując ją w kilku rodzajach mediów.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!