Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Przemysł spożywczy ma specyficzne wymagania wobec IT

Sektor spożywczy cechuje szereg specyficznych wymagań wobec systemów IT, takich jak choćby rygorystyczne uwarunkowania prawne, utrzymywanie standardów jakościowych produktów, obsługa rotacji zapasów czy zarządzanie produktami z uwzględnieniem terminu przydatności do spożycia - wylicza Janusz Małgorzaciak, ekspert rozwiązań ERP w Microsoft Dynamics.

Przemysł spożywczy ma specyficzne wymagania wobec IT

Firma Microsoft oferuje dwa rozwiązania klasy ERP dedykowane branży spożywczej - Microsoft Dynamics NAV oraz Microsoft Dynamics AX. - Pierwszy z nich powstał z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, aby wspierać obsługę kluczowych procesów biznesowych, a w szczególności: zarządzanie finansami, logistyką, produkcją, zakupami, sprzedażą, magazynem, raportowaniem oraz marketingiem - tłumaczy Janusz Małgorzaciak. - Z rozwiązania z powodzeniem korzysta wiele firm z branży rolno-spożywczej, np. Mlekovita, MM Brown Polska czy Zakłady Mięsne Zakrzewscy - wymienia.

Przykładowo w Zakładach Mięsnych Braci Zakrzewskich rozwiązanie umożliwiło konsolidację danych w jednym systemie, który jednocześnie został zintegrowany z oprogramowaniem produkcyjnym. Microsoft Dynamics NAV pozwolił praktycznie wyeliminować dokumenty pisane ręcznie i znacznie zautomatyzował większość procesów zachodzących w firmie. Integracja danych handlowych, księgowych i magazynowych w jednym systemie umożliwiła analizę danych w czasie rzeczywistym oraz generowanie wielu raportów i analiz. Dzięki wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV znacznie poprawiona została wydajność pracy, natomiast zarząd firmy zyskał cenne narzędzie, dzięki któremu może na bieżąco analizować sytuację firmy.

Drugie rozwiązanie z rodziny Dynamics - Microsoft Dynamics AX - jest chętnie wykorzystywane przez duże przedsiębiorstwa. - System wspiera między innymi codzienną pracę firmy Südzucker Polska, która jest członkiem europejskiej Grupy Südzucker - akcentuje Małgorzaciak. - Rozwiązanie zostało wdrożone w momencie, kiedy rozpoczął się proces konsolidacji 18 spółek cukrowniczych w jedną całość. Celem wdrożenia było uzyskanie lepszej kontroli nad procesami w zakładach produkcyjnych. Oprócz standardowych funkcjonalności zaimplementowano także tzw. portal do systemu AX, opracowany specjalnie na zamówienie Südzucker, moduł (Add-On) do obsługi kadr i płac, a także system śledzenia partii cukru - WMS (Warehouse Management System), który współpracuje bezpośrednio z modułem Magazyn i jest zintegrowany z mobilnymi czytnikami kodów paskowych - dodaje.

Co istotne, Microsoft Dynamics AX współpracuje również z pozostałymi głównymi systemami w Südzucker: produkcyjnym oraz z systemem SharePoint, do którego należą m.in. elektroniczny obieg dokumentów, zarządzanie kadrami, obsługa floty samochodowej, zarządzanie telefonami itp. Wszystkie cukrownie mają dostęp wyłącznie do rekordów dotyczących ich działalności. Dzięki Microsoft Dynamics AX przedsiębiorstwo uzyskało wgląd w bieżące informacje i realizowane procesy, co przyczyniło się do uporządkowania działalności firmy, automatyzacji wykonywanych zadań oraz pozwoliło lepiej zorganizować pracę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Małgorzaciak RSS ALERT    /    Microsoft Dynamics RSS ALERT    /    ZM Zakrzewscy RSS ALERT    /    Südzucker Polska RSS ALERT    /    systemy informatyczne RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    systemy wspomagające zarządzanie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!