• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Przez telefon zapłacisz za bilety lub bułki

Do 2012 można oczekiwać w Europie Wschodniej i Centralnej 5-6-krotnego wzrostu płatności mobilnych. Największy potencjał ma obszar B2C, gdzie mogą one stać się alternatywą dla drobnych płatności gotówkowych, ale także większych.
  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 20-03-2009, 14:12

Te prognozy się spełnią, zaznacza w najnowszym raporcie międzynarodowa firma doradcza KPMG, o ile szybko dojdzie do porozumienia i akceptacji warunków modelu współpracy pomiędzy: operatorami komórkowymi, instytucjami finansowymi oraz punktami sprzedaży.

Już dziś wysyłając SMS na wskazany numer można zapłacić za parkowanie samochodu w centrum Warszawy, Rygi czy Bukaresztu. Polska jest jednym z pierwszych krajów w regionie, w którym uruchomiono rozwiązanie oparte na, uznawanej za przyszłościową, technologii NFC (ang. Near Field Communications). Umożliwia ona bezkontaktową łączność między terminalem płatniczym a telefonem.

W całym regionie Europy Wschodniej i Centralnej, ocenia KPMG, wzrasta liczba transakcji bezgotówkowych, z których większość to drobne płatności mogące być obsługiwane z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Rozwojowi mobilnych płatności sprzyja ogólny trend odchodzenia od wykorzystania gotówki. Jednocześnie prawie każda dorosła osoba w regionie nosi stale przy osobie telefon komórkowy, a w Polsce przypada on średnio na jednego mieszkańca.

Z raportu „Mobile Payments in Central and Eastern Europe" wynika też, że mobilne płatności mogą mieć bardzo szerokie zastosowania: zarówno w rozwiązaniach dedykowanych dla biznesu (B2B), poprzez rozwiązania typu B2C, a przeznaczone do zakupu towarów i usług przez konsumentów, aż do rozwiązań umożliwiających przesyłanie przekazów pieniężnych w pomiędzy osobami.

Brak sprawdzonego, korzystnego dla wszystkich stron modelu płatności powoduje, że w regionie EŚ-W były wdrażane do tej pory lokalne, jednostkowe rozwiązania, co zmniejsza efektywność ekonomiczną takiego podejścia.

- W efekcie konsumenci nie są zainteresowani płatnościami mobilnymi, ponieważ istniejące rozwiązania nie są masowo oferowane przez punkty sprzedaży, natomiast sprzedawcy nie mają motywacji dla instalacji nowych rozwiązań technologicznych dla pojedynczych klientów - stwierdził podczas konferencji prasowej Piotr Hałka, konsultant wykonawczy w KPMG.

Jego zdaniem sytuacja się zmieni wraz ze wzrostem zainteresowania tą formą rozliczeń. Można oczekiwać, że już w najbliższym czasie najwięksi gracze wypracują rozwiązania stwarzające możliwości bardziej masowego dostępu do tej usługi. Opracowywane są również technologie bankowych płatności, które oferują największe udogodnienia dla konsumentów.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!