Raben rozwija szkolenia i integracje pracowników
1000 managerów z 13 krajów Europy od września zmierzyło się już z 40 zadaniami w ramach grywalizacji Manager of Choice – to sposób Grupy Raben by w dobie COVID19 budować i rozwijać silne zespoły oraz zacieśniać więzi na linii manager-pracownicy. Co dokładnie działo się w Grupie w przeciągu minionych miesięcy? Jak projekt oceniają uczestnicy rywalizacji? Czy wiedza zdobyta w trakcie gamifikacji przekłada się na zachowania managerów w rzeczywistych sytuacjach zawodowych?

Regularnie przeprowadzane badania zaangażowania wśród pracowników Grupy Raben potwierdzały, że znaczący wpływ na doświadczenia pracowników mają ich bezpośredni przełożeni. A zatem aby wzmocnić pozytywne doświadczenia pracowników należy wzmocnić managerów by świadomie, profesjonalnie i z przyjemnością budowali relacje z pracownikami i długoterminowo tworzyli środowisko pełne pozytywnych doświadczeń.
„Wspólnie z Zarządem Grupy Raben, managerami i pracownikami wypracowaliśmy więc najlepsze praktyki zarządzania, czyli kompleksowy, zawierający konkretne przykłady pozytywnych zachowań materiał edukacyjny dla managerów. W pierwszej kolejności materiał ten otrzymali managerowie w trakcie sesji szkoleniowych. Po etapie szkoleń, ponieważ mamy DRIVE do innowacji postanowiliśmy utrwalić go organizując na platformie gamifikacyjną grę dla managerów.” – mówi Anita Koralewska-Ratajczak, Head of HR, Grupa Raben
Gamifikacja Manager of Choice podzielona jest na 5 etapów, bezpośrednio wpływających na budowanie doświadczeń pracowników: rekrutacja, onboarding, rozwój, codzienna praca, odejście z organizacji. Managerowie w trakcie programu zdobywają wiedzę zgodnie z cyklem doświadczeń pracownika. Zadania, z którymi się spotykają dotyczą bardzo różnorodnych sytuacji. Aby znajdujące się na platformie zadania były jak najbardziej angażujące i różnorodne, większość z nich wymagała odpowiedzi otwartych lub rzeczywistych działań i współpracy ze swoim zespołem. Dlatego, w firmie powstał zespół ponad 40 asesorów, którzy w trakcie programu na bieżąco sprawdzają odpowiedzi managerów.
„Grywalizacja polega na przekazaniu partii wiedzy, w taki sposób, aby całość w swej strukturze przypominała fabułę gry. Uczestnicy programy w wirtualnym, sfabularyzowanych świecie gamifikacji zdobywają unikalne dobra (np. nasiona czy owoce) i walczą z przeciwnościami losu (np. atak szkodników), tak aby osiągnąć upragniony cel i nagrody. Gamifikacja to przede wszystkim rywalizacja, współpraca…i dobra zabawa. Przyswajanie nowej wiedzy w tej sytuacji wiąże się z przypływem dopaminy i wieloma pozytywnymi doświadczeniami.” – wyjaśnia Anita Koralewska-Ratajczak