Radosław Domagalski: Przemysł spożywczy ma potencjał do ekspansji zagranicznej
- Autor: OW, portalspozywczy.pl
- Data: 31-05-2016, 11:42
Misje gospodarcze organizowane przez Ministerstwo Rozwoju są elementem pomocy polskim przedsiębiorcom, którzy planują szerszą ekspansję zagraniczną. To również wsparcie dla polskiego przemysłu spożywczego, który z roku na rok eksportuje coraz więcej i wciąż szuka nowych rynków zbytu. W zdobywaniu nowych gospodarczych przyczółków dużą rolę odrywają mocne strony polskich firm. – Polskie firmy są w stanie zaadaptować się do dynamicznych warunków panujących w wielu krajach, takich jak Indie czy Chiny, a polscy menedżerowie szybko dostosowują się do warunków lokalnych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.
Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju. Fot. PTWP
Co ogranicza ekspansję zagraniczną polskich firm spożywczych, a co może stanowić o ich przewadze na rynkach trzecich?
– Barierą jest niewątpliwie wiedza. Był nią także dostęp do nowoczesnych instrumentów wsparcia. Polskie firmy, żeby konkurować na równych zasadach z przedsiębiorstwami zagranicznymi, muszą mieć wsparcie rządu na poziomie analogicznym do tego, które jest oferowane w innych krajach – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)