Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Raport: Małe i średnie firmy nie są zainteresowane innowacjami

Przetrwanie firmy jest ważniejsze od jej rozwoju - tym sloganem można podsumować podejście przedsiębiorstw z sektora mikro-, małych i średnich spółek do działalności biznesowej. Tylko co piąty polski przedsiębiorca uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu - wynika z raportu EFL "Innowacje w MŚP. Pod lupą".

Raport: Małe i średnie firmy nie są zainteresowane innowacjami
Innowacyjność nie jest ambicją mniejszych firm; fot. Fotolia
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl
Data: 23-01-2016, 19:03

Wyniki badania wskazują, że pojęcie „sukces rynkowy” oznacza dla MŚP w ogóle prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży.

Aby osiągnąć sukces rynkowy, niezbędne jest zdaniem przedsiębiorców dbanie o jakość produktów i usług (59,8 proc.), elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku (34,2 proc.) oraz nastawienie na satysfakcję klientów (30,2 proc.) – to kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Innowacyjność nie jest przez większość z nich nawet brana pod uwagę. Nie dziwi więc, że ponad połowa przedsiębiorców planuje w nadchodzących miesiącach skupić się na zwiększeniu skali sprzedaży – 53 proc., a 33 proc. mówi o koncentracji na tym, aby w ogóle przetrwać na rynku. Jedynie 2 proc. jako cel stawia sobie udoskonalenie produktów.

Czytaj więcej na www.wnp.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

MŚP RSS ALERT    /    małe i średnie firmy RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!