Raport: Małe i średnie firmy nie są zainteresowane innowacjami

Wyniki badania wskazują, że pojęcie „sukces rynkowy” oznacza dla MŚP w ogóle prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży.
Aby osiągnąć sukces rynkowy, niezbędne jest zdaniem przedsiębiorców dbanie o jakość produktów i usług (59,8 proc.), elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku (34,2 proc.) oraz nastawienie na satysfakcję klientów (30,2 proc.) – to kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Innowacyjność nie jest przez większość z nich nawet brana pod uwagę. Nie dziwi więc, że ponad połowa przedsiębiorców planuje w nadchodzących miesiącach skupić się na zwiększeniu skali sprzedaży – 53 proc., a 33 proc. mówi o koncentracji na tym, aby w ogóle przetrwać na rynku. Jedynie 2 proc. jako cel stawia sobie udoskonalenie produktów.
Czytaj więcej na www.wnp.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Powiązane tematy:
-
Ponad połowa firm MŚP odczuwa negatywne skutki wojny
-
Rzecznik MŚP domaga się równych praw dla działalności Polaków i Ukraińców
-
EEC 2022: Dlaczego małe i średnie firmy eksportują tak mało?
-
Dariusz Budrowski został nowym prezesem PARP
-
Duże firmy bardziej innowacyjne od małych i średnich
-
Małe i średnie firmy premiowane w przetargach? Będzie zmiana przepisów
-
Czy przedsiębiorcy sprawdzają swoich kontrahentów?
-
65 proc. firm doświadczyło negatywnych skutków pandemii
-
Popyt na kredyty rośnie
-
ekonomiczny poniedziałek
Innowacje = rozwój. Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów (relacja+wideo)
komentarze (0)