Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Raport PwC: przychody polskich mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. o 560 mln USD

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. w porównaniu z poprzednim rokiem o 560 mln dol tj. o 5,4 proc. Najbardziej ucierpią kina i prasa - wynika z raport raportu PwC „Entertainment & Media Outlook 2020 – 2024.

Oznacza to spadek łącznych przychodów z 10,24 mld do 9,68 mld dol. Wskutek pandemii najbardziej spośród badanych segmentów ucierpią kina - ich przychody będą mniejsze aż o 58 proc., z kolei 30 proc. spadek dotknie rynek reklamy zewnętrznej. Globalnie branża mediów i rozrywki straci w tym roku 120 mld dol. Rośnie za to udział części digital w przychodach tego sektora i obecnie wynosi on już ponad 61 proc.

"Branża mediów i rozrywki nie jest wyjątkiem - także tu widzimy duży negatywny wpływ COVID-19. Pandemia oddziałuje nie tylko na wyniki poszczególnych firm, ale także na funkcjonowanie całego rynku. (...) Kolejny rok powinien być okresem wzrostu sektora mediów i rozrywki na świecie o 6,4 proc. To przełoży się na łączne przychody na poziomie 2,15 mld dol. Taki wynik będzie oznaczać nieznaczne przekroczenie poziomu z 2019 roku - skomentował partner PwC, lider sektora TMT. Marcin Sidelnik. Dodał, że "sytuacja w poszczególnych sektorach będzie zróżnicowana. Jeżeli chodzi o rynek polski, wartość sektora mediów i rozrywki ma sięgnąć w przyszłym roku 10,32 mld dolarów, wobec 9,68 mld w 2020 i 10,24 mld w 2019 roku".

Jak wynika z danych zebranych w raporcie PwC w tym roku przychody sektora mediów i rozrywki w Polsce spadną, ale szacunki ekspertów PwC wskazują, że kolejne lata będą charakteryzować się ponownym wzrostem - w 2024 r. przychody analizowanej branży mają osiągnąć poziom 12,43 mln dol.

Niewiele spadną przychody rynku reklamy zewnętrznej. W 2019 roku wartość tego wyniosła 1,19 mld dolarów, spadek związany z pandemią koronawirusa prawdopodobnie sięgnie 1,1 proc., co przełoży się na tegoroczne przychody rzędu 1,18 mld dolarów. Według prognoz, średnioroczna stopa rozwoju do 2024 roku wyniesie w latach 2020-2024 3,4 proc.

Reklama telewizyjna pozostaje kluczowym segmentem rynku reklamowego. Jej wartość w 2019 roku wyniosła 1 mld dolarów, jednak w związku z pandemią eksperci PwC przewidują 9,5 proc. spadek do poziomu 905 mln dolarów. Spadek ten będzie mniejszy niż np. we Włoszech, Niemczech czy Danii.

Eksperci prognozują, że średnioroczna stopa wzrostu do 2024 roku wyniesie 1,6 proc. Większość, bo aż 62 proc. wydatków będzie wiązała się z segmentem telewizji naziemnej. Najdynamiczniej rozwijać się będzie segment telewizyjnej reklamy internetowej. Jego udział w łącznych wydatkach na reklamę telewizyjną wzrośnie z 9 proc. w 2019 roku do 16 proc. w 2024 roku.

więcej informacji:

media RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    kina RSS ALERT    /    rozrywka RSS ALERT    /    pandemia koronawiusa RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    Małgorzata Górna RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!