W raporcie znalazły się także wyniki badania zrealizowanego na nasze zlecenie przez Mobile Institute i dotyczącego tego, jak dziś jedzą polscy internauci (cała masa bardzo ciekawych danych uzupełnionych o wywiady pogłębione i zdjęcia). Wybrane wnioski z badania:
- Aż 61% badanych, deklaruje, że umiejętność gotowania to w dzisiejszych czasach nie jest istotna umiejętność, to raczej hobby;
- Niemal co piąty badany internauta zadeklarował, że zdarza mu się wyrzucać jedzenie. Najczęstszą przyczyną było przegapienie terminu przydatności do spożycia (35%) i niewłaściwe przechowywanie (29%), a co czwarty badany (26%) wskazał, że nie miał pomysłu, jak wykorzystać zakupiony produkt;
- 29% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy jeść dania wyłącznie z roślin, które będą miały wszystkie składniki odżywcze;
- 19% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy drukować sobie w domu jedzenie specjalnych drukarkach 3D;
- 13% obawia się, że w przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne tylko dla najbogatszych, ze względu na zmiany klimatu i zmniejszające się miejsce do hodowli, pozostali ludzie będą jedli np. jedzenie z proszku czy papki;
- Co czwarty badany uważa, że w przyszłości jedzenie będziemy kupować wyłącznie online.
- Zwykle nie łączymy sektora handlowego z innowacyjnością czy nowymi technologiami. Tymczasem dzięki nim zakupy stają się coraz prostsze i wygodniejsze. W naszych sklepach testujemy i wykorzystujemy m.in. elektroniczne etykiety cenowe, kasy samoobsługowe, zakupy z wykorzystaniem internetu czy ostatnio wprowadzoną usługę Scan&Shop, dzięki której klienci mogą skanować produkty w trakcie zakupów i wkładać je do siatek w wózku, bez konieczności ponownego wypakowywania ich przy kasach” – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.
komentarze (0)