Realizacja Agendy 2030 wymaga permanentnej edukacji
- Autor: portalspożywczy.pl
- Data: 27-05-2020, 16:09

Przedsięwzięciom na rzecz zrównoważonego rozwoju powinna przyświecać prosta idea. Im więcej wiem i jestem bardziej świadomy, tym bardziej zaangażuję się w działania, które rozumiem. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju to zagadnienie rozwijanie w pracach naukowych oraz w codziennej praktyce biznesu, organizacji społecznych czy szkolnictwa. Rozumienie złożoności procesów społecznych i gospodarczych, ich wzajemnych związków i konsekwencji decyzji podejmowanych na różnych poziomach przez organizacje należące do różnych sektorów jest podstawą dobrego planowania i wdrażania adekwatnych rozwiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju. Stąd liczne projekty i akcje adresowane do różnych grup odbiorców, których zadaniem jest edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Z badań przeprowadzonych przez zespół z Wydziału Zarządzania UŁ na osobach studiujących wynika, że wspieranie działań o charakterze informacyjnym oraz dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych są kluczowe dla poznania istoty celów zrównoważonego rozwoju (z ang. Sustainable Development Goals, SDGs). W badaniu wzięły udział 103 osoby w wieku 20-29 lat, w tym 58,3% kobiet i 41,7% mężczyzn, reprezentujące nauki ekonomiczne.
Tylko 3,9% respondentów oceniło swoją wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju jako dobrą, a 14,6% jako niewystarczającą. Pokazuje to, że nadal istnieje potrzeba wdrażania na poziomie akademickim, w tym na kierunkach o profilach biznesowych tematów powiązanych z celami zrównoważonego rozwoju. Jest to tym bardziej zasadne, że część obecnie studiujących będzie w przyszłości odpowiedzialna za wdrażanie projektów społecznych i środowiskowych w przedsiębiorstwach.
Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju nie jest domeną większości badanych. Niewiele ponad 28% respondentów zawsze bierze pod uwagę kwestie zrównoważonego rozwoju, kiedy głosuje w wyborach, podejmuje decyzje finansowe oraz kupuje towary i usługi czy w kwestiach diety. Z drugiej strony takie kwestie jak podejmowanie decyzji edukacyjnych (50%), wybór pracodawcy (44%), wybór dostawcy energii (40%) czy spędzanie czasu wolnego (34%) nie są dla badanych łączone ze zrównoważonym rozwojem. Oznacza to, że w tych działaniach badane osoby nigdy lub rzadko brały pod uwagę analizowane zagadnienie.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Maspex rusza z nową strategią „Efekt Kolibra”
-
Prognoza trendów dot. zrównoważonego rozwoju na 2022 rok
-
FedEx wprowadza opakowania wielokrotnego użytku
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Pepsi pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych dostępną w butelkach rPET
-
75 proc. Polaków chce kupować zrównoważoną żywność
-
Centra handlowe powinny działać na rzecz ekologii (badanie)
-
Danone ogłasza kolejne odważne zobowiązania
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Żabka w Poznaniu rusza z miejską pasieką
-
Auchan rozwija działania na rzecz dobrostanu kurcząt
-
GUS: Polska w ogonie UE pod względem zasobów wody
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)