• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Recesja tworzy nowych specjalistów na rynku pracy

Wzrosło zainteresowanie firm specjalistami, którzy analizują nowe tendencje na rynku i pomagają wyznaczyć nowe cele i strategie - informuje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 12-12-2008, 07:27

- Przez ostatnie kilka miesięcy zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania stanowiskiem analityka marketingu i sprzedaży. To osoba, która odpowiada za badania rynku i postaw konsumenckich oraz przewidywanie trendów. Dotąd ta-kich stanowisk praktycznie w ogóle w firmach nie było -twierdzi Karolina Grzelachowska, team manager zespołu Sales Marketing w firmie doradczej Antal International.

Badania marketingowe to nic nowego, ale dotychczas ich inicjowaniem i analizą zajmowali się brand managerowie. Teraz ta funkcja została wydzielona. Analityk sprzedaży i marketingu może prognozować trendy nie tylko dla danego produktu czy kanału dystrybucji, ale dla całej oferty produktowej czy działalności firmy. Dobrym przykładem jest zwiększająca się świadomość ekologiczna polskich konsumentów. Jeśli tę tendencję w porę zauważy analityk producenta słodyczy, to przekaz marketingowy może być szybko zmodyfikowany - podkreślając zawartość słodyczy w mleku, zbożu itp., można odnieść sukces sprzedażowy i polepszyć wizerunek firmy.

- Idealny kandydat poza umiejętnościami analitycznymi powinien móc się pochwalić doświadczeniem w pracy w dziale sprzedaży lub marketingu. Znajomość narzędzi, wykorzystywanych przy planowaniu np. kampanii marketingowych, to nieodzowny warunek powodzenia na tym stanowisku - informuje Karolina Grzelachowska.

Wynagrodzenie takiego specjalisty waha się od 6 do 9 tys. zł brutto.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!