Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Reklamy niezdrowej żywności budzą kontrowersje

  • Autor: Forsal.pl
  • Data: 21-05-2015, 10:15
Czekolady, dżemy, soki, gazowane napoje słodzone. Ale także tłuste mleko, jasne pieczywo i makarony. Te produkty już niebawem nie będą reklamowane między audycjami telewizyjnymi oraz radiowymi przeznaczonymi dla dzieci do 16 lat - podaje forsal.pl.
Reklamy niezdrowej żywności budzą kontrowersje
Programy dla dzieci bez promocji słodyczy, soków, mleka i pieczywa (fot. Łukasz Rawa)

Wymienione produkty znalazły się w „wykazie grupy środków spożywczych, w tym napojów, zawierających składniki, których spożycie w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazane”. Wykaz ten ma stanowić załącznik do rozporządzenia ministra zdrowia - wyjaśnia forsal.pl. 

Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji autorstwa resortu kultury, który trafił właśnie do Stałego Komitetu Rady Ministrów, przewiduje, że reklamy tzw. niezdrowej żywności – czyli produktów umieszczonych w wykazie – nie mogą być umieszczane przed audycjami, które ze względu na porę nadawania i treść skierowane są głównie do dzieci do 16 lat, a także w trakcie ich trwania i po zakończeniu.

Branże spożywcza oraz telewizyjna są tą propozycją oburzone. Nadawcy wskazują bowiem, że pewne kroki podjęli już sami. A tym samym liczba reklam niezdrowych produktów adresowanych do dzieci została drastycznie ograniczona. Nie wiadomo poza tym, jak określać, które audycje będą objęte zakazem. Część ekspertów uważa, że przepis można by rozciągnąć na zdecydowaną większość programów telewizyjnych.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!