Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Reklamy produktów spożywczych demoralizują dzieci i poniżają kobiety

Seksbomba z dużym biustem i hasło reklamowe "Nowy, większy rozmiar". Nie, to nie reklama kliniki chirurgii plastycznej. To tylko akcja promocyjna napoju "Ozone". M.in. na reklamę tego napoju wpłynęło do Rady Reklamy 627 skarg - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Reklamy produktów spożywczych demoralizują dzieci i poniżają kobiety

Autor: Rzeczpospolita
Data: 26-01-2010, 14:34

Jak informuje „Rz" najwięcej krytycznych uwag (aż 155) wpłynęło jednak w związku z kampanię promującą wydanie magazynu "Playboy", dla którego pozowała aktorka-celebrytka Anna Mucha. Skarżący uznali, że rozklejana na billboardach reklama tego wydania jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, bo promuje erotykę w przestrzeni publicznej, co może demoralizować dzieci i młodzież. Na reklamy wydawnictw prasowych wpłynęło w sumie aż 287 skarg.

Jak informuje „Rz" na drugim miejscu - 234 skargi - znalazły się kampanie produktów z kategorii żywność i napoje, w tym na wspomnianą wyżej kampanię reklamową napoju "Ozone", która oskarżona została o uprzedmiotowienie kobiety i prezentowanie jej jedynie jako obiektu seksualnego.

Na następnym miejscu znalazły się serwisy internetowe (np. na reklamę serwisu aukcyjnego Allegro). Internet nie jest jednak zbyt często skarżony - wpłynęło 105 skarg. Najbardziej irytują ludzi uliczne billboardy i plakaty na przystankach (446 skarg).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (5)

  • haha 2010-01-26 23:08:03
    Ja tam wiem czy tak kobieta została tak zdemoralizowana? Na pewno za tą reklamę wzięła kilkanaście tysięcy złotych ;P
  • xxl 2010-01-27 11:28:37
    Chodzi o demoralizację oglądających taki bilbord z taka kobietą. Czytać ze zrozumieniem sie naucz Ha Ha
  • ck 2010-01-27 14:40:15
    A mnie się taka wieelka demoralizacja podoba...
  • MG 2010-01-27 15:00:15
    A ja na miejscu producenta reklamowanego napoju zaproponowałbym konkurs: za zebranie X opakowań losowanie wieczoru z modelką - wzrost sprzedaży o 300 proc.
  • ck 2010-01-28 07:33:32
    sie uśliniłem... drugi dzień...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!