Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rekrutacja w czasach COVID-19: pracownicy są bardzo ostrożni w podejmowaniu decyzji o zmianie pracodawcy

Procesy rekrutacyjne z ostatnich 2-3 miesięcy trwały zazwyczaj krócej niż dotychczas. Było ich generalnie mniej, często na kluczowe w okresie pandemii stanowiska, a na rynku pojawiło się wielu kandydatów z doświadczeniem. Z drugiej strony, firmy skupione na zarządzaniu kryzysowym, wydłużały procesy rekrutacyjne. Trudniej jest dziś pozyskać kandydatów, którzy mają pracę, są bardzo ostrożni w podejmowaniu decyzji o zmianie pracodawcy – to główne wnioski rekruterów Gi Group, Grafton Recruitment oraz Wyser.


Autor: PAP
Data: 17-07-2020, 18:23

Rekruterzy z klientami (pracodawcami) nadal się komunikują prawie w 100% zdalnie. Głównym narzędziem pozostaje mail, ze względu na bezpieczeństwo. Diametralnie zmieniły się kontakty przez telefon: ze standardowej, oficjalnej wymiany informacji - na rozmowy dłuższe, bardziej osobiste, pełne zrozumienia i nowych pomysłów, często też z „poplotkowaniem”, którego wcześniej nie było. Klienci interesują się działaniami innych firm na rynku – czy rekrutują, w jaki sposób, z jakim skutkiem itp.

– Komunikacja z klientem to teraz rozmowy przez telefon oraz wideokonferencje – podsumowuje Piotr Wajgielt, Finance & Accounting Recruitment Manager z Wyser. – Co nowego? Większy luz i mniejsza formalność. Rozmawiamy o wyzwaniach związanych z koronawirusem, jak to wpływa na decyzje inwestycyjne. Klienci pytają o konkurencję, jak pandemia wpłynęła na ich biznesy, decyzje personalne i rekrutacje. Domykanie i rozliczanie projektów, omawianie konkretnych case’ów biznesowych, ostatni etap rekrutacji też odbywa się zazwyczaj w czasie wideokonferencji.

Głównym narzędziem komunikacji z kandydatami do pracy nadal jest telefon, ale jak wszędzie popularne stały się także wideospotkania. Kandydaci chętnie się na nie zgadzają, wielu rekruterów również uważa, że są wygodniejsze i mniej stresujące. Kandydaci, pracując zdalnie z domu, stali się bardziej dostępni, a kontakty stały się bardziej „ludzkie”. Nawet wbiegające w kadr dzieci dodają rozmowom luzu i uroku. Spotkania osobiste odbywają się prawie wyłącznie na końcowym etapie rekrutacji, np. przy podpisywaniu umowy o pracę.

– Kontakt z kandydatami mamy nadal głównie telefoniczny – mówi Aleksander Adamski, konsultant ds. rekrutacji z Gi Group. – Kandydaci z chęcią godzą się na taką formę, sam uważam, że jest wygodniejsza i mniej stresująca. Od czasu do czasu w kadr wbiegają dzieci, ale to tylko dodaje uroku. Zdalne rekrutacje stanowią jednak wyzwanie dla kandydatów – nie mogą obejrzeć biura czy zakładu pracy, poczuć klimatu firmy ani poznać na żywo bezpośredniego przełożonego.

więcej informacji:

rynek pracy RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    rekrutacja pracowników RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!