• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rodzice mogą być cennymi pracownikami

Choć zastosowanie w firmie rozwiązań przyjaznych rodzicom oznacza koszty, to opłaca się je ponieść; mogą one być mniejsze niż w przypadku zatrudniania i szkolenia nowego pracownika - przekonywano we wtorek w Katowicach.
  • Autor: PAP
  • Data: 16-06-2009, 19:56

Do zastosowania takich rozwiązań zachęcali prelegenci konferencji pt. "Jak rozwijać karierę będąc rodzicem? Dylematy dnia codziennego". Podkreślali, że sprawne zarządzanie czasem, odpowiedzialność, empatia, umiejętność negocjacji - to cechy, jakie muszą mieć rodzice, a które mogą być jednocześnie cennymi atutami w pracy.

W spotkaniu uczestniczyli pracownicy zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi z firm w całej Polsce. - Chcemy im pokazać, że powinni zarządzać karierą pracowników stających się rodzicami, którym zmienia się system wartości. Warto na to zwrócić uwagę, motywując ich do pracy - powiedziała Magdalena Godyń, prezes śląskiego regionu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami - organizatora konferencji.

Polityka przyjazna rodzicom może zaczynać się już podczas ciąży. Ubiegłoroczny laureat konkursu "Firma przyjazna mamie" - Bank Zachodni WBK - co miesiąc przesyła pracownicom korzystającym w ciąży ze zwolnienia lekarskiego biuletyn z informacjami o zmianach i nowościach w firmie.

Po porodzie młode mamy - pracownice tego banku - otrzymują dodatkowy, 3-tygodniowy płatny urlop. Wracające z urlopu macierzyńskiego mają miesięczny okres adaptacyjny - nie muszą np. w tym czasie wykonywać planów sprzedażowych. Pracownicy mogą też korzystać z różnych rozwiązań, umożliwiających elastyczny czas pracy.

- Oczywiście to są koszty. Przede wszystkim mamy jednak wdzięcznego i lojalnego pracownika. Bardzo często to osoby doświadczone, w których rozwój i adaptację wcześniej zainwestowaliśmy. Inwestycja się więc zwraca - powiedziała dyrektor obszaru rozwoju zasobów ludzkich w Banku Zachodnim WBK Joanna Sosnowska.

Z kolei wydawnictwo Wolters Kluwer Polska wspiera tych rodziców - pracowników, których oceniło jako talenty szczególnie przydatne firmie. - Wspieramy tylko tych, o których uważamy, że w przyszłości będą firmie wierni i będą w niej tworzyć wartość - wyjaśniła dyrektor ds. personalnych i administracji Małgorzata Tłuchowska.

- Widzimy korzyści - ta osoba zna firmę, jest w stanie współpracować z nią na różnych zasadach. Jest to trudne, szczególnie od strony zarządzania, bo trzeba zarządzać zadaniami i z nich rozliczać ludzi, a nie z czasu pracy, więc od strony menedżerskiej trzeba przygotować organizację. Oszczędza się za to na kosztach biurowych. Koszty zarządcze są większe, ale cały czas nam się to opłaca - dodała.

Jak podkreśliła Magdalena Godyń, konferencja ma upowszechnić pogląd, że da się pogodzić życie rodzinne z zawodowym. - Chcieliśmy też pokazać, że to wysiłek i zaangażowanie nie tylko ze strony kobiet, ale również ojców. Ostatnie zmiany prawne pokazują dobrą drogę na przyszłość w tym kierunku - dodała.

Uczestnicy konferencji mogli przyjechać na nią z dziećmi, którym opiekę zapewnił artystyczny klub dla przedszkolaków.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!