Wartość reklam, które ukazały się we wszystkich mediach pozainternetowych od stycznia do maja br. wyniosła cennikowo 12,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).  

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która w skali roku zwiększyła wydatki o 10,5 proc., do 793,5 mln zł. Pozycję wicelidera zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 289,5 mln zł, o 25,9 proc. wyższymi niż rok temu. Trzecie miejsce na podium zajął Unilever Polska, który przeznaczył na reklamy w mediach tradycyjnych 244,4 mln zł, czyli o 37,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. 

Znacząco wzrosły wydatki reklamowe Ferrero Polska - o 33,6 proc., do 176,1 mln zł. Firma była szczególnie aktywna w maju - promowała wówczas swoje słodycze w związku z Dniem Matki i Dniem Dziecka.

Więcej na wirtualnemedia.pl