Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rosnące ceny frustrują ponad połowę Polaków

Wzrost cen produktów i usług wzbudza frustrację u 51 proc. Polaków; a zbyt małe zarobki u 35 proc. - wynika z badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor. Na kolejnych miejscach znalazły się: wizja niskiej emerytury; negatywne informacje przekazywane w mediach i słabe zdrowie.

Rosnące ceny frustrują ponad połowę Polaków
Wzrost cen produktów i usług wzbudza frustrację u 51 proc. Polaków; fot. shutterstock

W badaniu przeprowadzonym przez Quality Watch dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor zapytano Polaków, co budzi ich frustracje.

51 proc. badanych, odpowiedziało, że frustruje ich wzrost cen produktów i usług; 35 proc. zbyt małe zarobki; 31 proc. wizja niskiej emerytury; 24 proc. negatywne informacje przekazywane w mediach; 23 proc. słabe zdrowie; 20 proc. ponoszone wydatki na leczenie, leki. Dla 16 proc. frustrujące jest brak czasu wolnego, dla najbliższych; 14 proc. zaciągnięty kredyt/pożyczka, a dla 11 proc. niezadawalający wygląd oraz ryzyko, że ktoś weźmie na jego dane kredyt/pożyczkę.

8 proc. badanych frustruje się z powodu braku mieszkania, tyle samo z powodu mało ciekawej pracy oraz konfliktów, kłótni z najbliższymi. 7 proc. badanych - z powodu miejsca zamieszkania, tyle samo z powodu zbyt małego mieszkania; 6 proc. z powodu braku partnera, rodziny, a 5 proc. frustruje się brakiem samochodu, tyle samo z powodu niesatysfakcjonującego wykształcenia. Dla 5 proc. w ogóle nie ma powodów do frustracji.

"Jeszcze rok temu jako przyczynę największej frustracji 40 proc. badanych wskazywało zbyt niskie zarobki. Dziś niezadowalające płace wciąż denerwują, ale już mniejszą część osób, bo 35 proc. Na pierwszy plan wysunął się wzrost cen produktów i usług, który drażni co drugą osobę" - czytamy w komunikacie BIG InfoMonitor.

Jak czytamy w komunikacie, w najbliższych miesiącach mogą drożeć nie tylko produkty spożywcze czy używki, ale także opłaty za prąd czy wywóz śmieci. Ceny podniesie m.in. wzrost akcyzy na tytoń, a także podatek cukrowy oraz wyższy koszt energii elektrycznej.

Prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak tłumaczy, że kumulacja w czasie różnego rodzaju podwyżek stała się tematem licznych medialnych doniesień, a także rozmów towarzyskich i rodzinnych.

"Stąd zapewne pierwsze miejsce na liście denerwujących spraw. Szczególnie, że wzrost kosztów życia to nienajlepsza prognoza dla domowych budżetów. Zamiast planować ekstra wydatki, trzeba będzie rozważniej dysponować pieniędzmi na bieżące niezbędne potrzeby. Osobom, którym już dzisiaj kilka razy w miesiącu brakuje pieniędzy na opłacanie bieżących rachunków czy rat kredytów - co 12. badany - z czasem może przybyć kłopotów" - powiedział cytowany w komunikacie Grzelczak.

więcej informacji:

wzrost cen RSS ALERT    /    BIG InfoMonitor RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kokos 2020-02-17 10:51:02
    Jeśli cukier jest taki zły to dlaczego nic nie robią ze smogiem????

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!