Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rośnie moda na eko-opakowania

Cały czas rośnie potrzeba ochrony środowiska naturalnego i to zarówno wśród producentów żywności jak i konsumentów. Dlatego zdaniem ekspertów możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania opakowaniami ekologicznymi w branży spożywczej. A eko - opakowanie to dzisiaj znacznie więcej niż wygląd czy moda – tutaj liczy się ilość zużytych materiałów (każda warstwa papieru czy folii robi różnicę) czy stosunek masy produktu do opakowania. Specjaliści mierzą również ilość zużytej energii czy zwroty uzyskane dzięki źródłom odnawialnym.

Rośnie moda na eko-opakowania
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2017, 16:10

Moda na ekologię dotyczy również rynku opakowań żywności, co wynika z faktu, iż opakowania żywności stanowią 60 do 70 proc. całego rynku opakowań. Świadomość atutów i wartości ekologicznych opakowań jest szczególnie ważna dla producentów opakowań, choć nie ma co ukrywać, że wynika ona z presji ze strony użytkowników tych opakowań.

Mariusz Słowik z agencji owocni.pl podkreśla, że żywność pochodzi wprost z natury i w długiej perspektywie to, jak ją opakowujemy, wpływa na jej walory zdrowotne i odżywcze. Zdaniem eksperta stawiając na ekologicznie odpowiedzialne rozwiązania, można tylko wygrać. - Dotyczy to tak samo producentów żywności, opakowań, jak i ich klientów - zaznacza Mariusz Słowik.

Niemal połowa opakowań na świecie powstaje z tworzyw sztucznych. Szacuje się, że co roku na świecie zużywa się bilion różnego rodzaju torebek foliowych. Każdy Polak wyrzuca średnio aż 400 foliowych reklamówek rocznie (dla porównania: Bułgar 421, Niemiec 65, a średnia europejska to 198). Problem polega na tym, że każda reklamówka będzie się rozkładać nawet do 450 lat (plastikowa butelka nawet 1000 lat). Używanie opakowań z tworzyw sztucznych oznacza wytwarzanie gór śmieci.

Dlatego rośnie potrzeba stosowania opakowań, które można poddać recyklingowi, lub z materiałów ulegających szybkiemu rozkładowi, pozyskiwanych ze źródeł odnawialnych.

Wśród polskich konsumentów rośnie troska o środowisko naturalne i świadomość zagadnień związanych z ekologią. Według badań Tetra Pak zdaniem 44 proc. Polaków firmy powinny postępować w sposób odpowiedzialny i dbać o środowisko. - Zmniejszanie wpływu na środowisko jest jednym z fundamentów innowacyjności Tetra Pak. Nasze kartony w ok. 75 proc. składają się z papieru, który jest surowcem odnawialnym, a zużyte opakowania w całości nadają się do recyklingu. Oferujemy też kartony wyprodukowane z użyciem papieru certyfikowanego przez FSC, który pochodzi z drzew z kontrolowanych upraw – wyliczają eksperci Tetra Pak.

Konsumenci wymagają od opakowań przede wszystkim, aby skutecznie zabezpieczały żywność i chroniły ją przed czynnikami zewnętrznymi. Liczy się też wygoda, poręczność i łatwość otwierania i zamykania. Wynika to m.in. ze wzrostu spożycia poza domem, np. w drodze do pracy, z treningu, itp. Stąd innowacje w postaci mniejszych, jednoporcjowych opakowań, nowych formatów i wciąż udoskonalanych nakrętek.

więcej informacji:

rynek opakowań ekologicznych RSS ALERT    /    opakowania ekologiczne RSS ALERT    /    eko opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!